Nekromanti Befolkningsmängd

PolPot

Veteran
Hej
Har grubblat över befolkningsmängden i DoDs nya värld Trudvang. Tänkte liksom att NordiskFantasy jag vet inte men för mig låter det som städer med ett invånarantal på 200 inkl husdjur. Jag menar man kan spela Gemini och inte träffa en människa på flera spelmöten och man kan spela Chronopia och aldrig träffa samma människor. Jag skulle vilja spela en värld där man inte alltid sticker ut jämnt och en värld där man faktiskt kan stöta in i någon jag träffa igår.
Dessutom vill jag ha en asbra färdigskriven värld som jag kan lägga ut pengar på bara på grund att jag ä så jävlarns lat. Kanske vore det inte dumt med åtminstonde en liten civilization i världen Trudvang.. Nu vet jag ju inte alls något om Trudvang och det ska bli intresant att se hur detta lilla projekt kommer att byggas upp. Men tills dess tänkte jag att man kanske kanske man skulle kunna få lite ledtrådar om hur världen ska se ut... har ni något? Ge mig det!

Dart

Warrior
Kan tänka mig att det finns en hel del mindre städer i trudvang och om man vill spela runt sådana så är det väl bara placera äventyret på landsbygden själv gillar jag bäst att spela i storstäder.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."

Deathwalker

Veteran
I don't know but if your thought is that Trudvag is 1/4 of earth' size i can guess you have a at least cities with 3000 people in it. And that should be a big city.
Maybe I can help you when I am fisnished with my Village..
Right now I have builded half of the village with maps how the house look like...
Hehe.. Hard work, but it have to be done..

Deathwalker

"A life in pain does not matter in death"

- When you see me you see your own death!

Rickard

Urverk speldesign
Det fanns (har jag för mig) på en karta över Ereb Altor rektanglar på alla städer som symboliserade folkmängd. En rektangel för 1000 inv.
Det var lite lättare för en SL att säga hur stor staden var då genom att ta en snabb blick på kartan.

/[color:green]Han</font color=green> som hoppas Riotmind gör samma sak på sin karta.

Re: ge upp

kom igen nu, du e fan varken engelsk eller amerikan med den krassa grammatiken

Du har inte tänkt på att han skulle kunna vara från något annat land men fortfarande vara bättre på engelska än svenska?

Willie

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan

Rosen

Myrmidon

Det här har pratats om förut på forumet; det går ganska fort att lära sig ett nytt språk så pass att man kan förstå det när man läser eller lyssnar på andra som pratar det. Därifrån är det sen ett rätt så långt steg att <I>själv</I> kunna uttrycka sig bra på det i tal och skrift.

Förresten, menar du att man automatiskt kan skriva bra grammatik om man skriver på sitt eget modersmål? Titta dig omkring på en del andra brevskrivare häromkring i så fall... (-:

--
Åke

Master_Z

Swordsman

Det kan också vara så att man inte orkar skriva rätt böjelse på ett ord. Speciellt inte på natten.

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beauty is in the eye of the beholder"

Sodivra

Champion

J4, 3ll3r 477 /\/\4|\| zkr1v3r z0 h3r3 0ch 7r0r 477 /\/\4n 3 l337!

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Sodivra

Champion
Translato

J4, 3ll3r 477 /\/\4|\| zkr1v3r z0 h3r3 0ch 7r0r 477 /\/\4n 3 l337

Ja, eller att man skriver så här och tror att man är "elite"

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!