Nekromanti Behöver du konst till ditt rollspel?

ravenkult

Veteran
Hej hej
Jag är relativt ny här.
Tänkte bara att jag kan vara till nytta till någon som tänker skapa ett rollspel, då jag sysslar med lite konst.
Jag har jobbat med Fred Hicks på Don't Lose Your Mind, Jonathan Walton på Geiger Counter, Paul Czege, Rafael Chandler och några andra.

Min hemsida: www.ravenkult.com

Detta är inte reklam, då jag är mer intresserad av att jobba på något intressant än att tjäna pengar. :gremlaugh:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag brukar ibland undra varför det är så vanligt att det dyker upp rollspelsförfattare och undrar om någon vill illustrera deras rollspel, medan det snudd på aldrig dyker upp rollspelstecknare och undrar om de får illustrera ett rollspel. Det är kul att det trots allt händer. Och bilderna såg dessutom bra ut.

/tobias

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag önskar att jag hade ett projekt som var såpass långt gånget att jag kunde be dig om hjälp, för din stil tror jag skulle funka rätt bra tillsammans med mina egna alster (se t.ex http://scriptura.omegarpg.net för exempel på mina bilder) och du kan, till skillnad från mig, jobba riktigt bra i färg.

Olyckligtvis är det enda spel jag har på G som är såpass långt gånget att jag behöver illustratörer ett manga/animespel, och det känns kanske inte helt och hållet som ditt bord... =)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Assköna photoshopcollage!

Tyvärr skulle mitt rollspel (om jag någonsin lyckades skriva färdigt det) vara vaniljgladfantasy, så dina illustrationer skulle näppeligen passa.

Men bra jobbat oavsett.

Arfert

Facit
Bengt Petter said:
Endyamon said:
Och vad säger att rollspel inte kan/får se så ut?
Ingenting. Det var dock min spontana association.
...hade samma association som du, fast det kanske kan vara värt ett försök att designa ett rollspel mer som ett skivomslag (har ju gjort ett antal skivomslag i det stuket själv).

solvebring

Superhero
...hade samma association som du, fast det kanske kan vara värt ett försök att designa ett rollspel mer som ett skivomslag (har ju gjort ett antal skivomslag i det stuket själv).
Ja, dina Candlemass-jobb är finfina tycker jag.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Bengt Petter said:
Ingenting. Det var dock min spontana association.
Ah. Då läste jag in mer änvad det var tänkt då.

Jag skulle dock gärna se ett rollspel som visuellt är präglad av en sådan här stil. Jag tror det skulle fungera utmärkt. Givet att genre och miljö är rätt då.

Genesis

Ni dés ni maître
Endyamon said:
Jag skulle dock gärna se ett rollspel som visuellt är präglad av en sådan här stil. Jag tror det skulle fungera utmärkt. Givet att genre och miljö är rätt då.
Tja, kolla in Don't Lose Your Mind, då. Fast själva originalspelet, Don't Rest Your Head, har ju inte samma stil. I övrigt så har kranks Scriptura en liknande stil.

krank

Genesis said:
I övrigt så har kranks Scriptura en liknande stil.
Fast bara i svartvitt, pga mitt kassa färgseende. Dessutom är Scriptura Inte Riktigt Klart Än (tm)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Genesis said:
Tja, kolla in Don't Lose Your Mind, då. Fast själva originalspelet, Don't Rest Your Head, har ju inte samma stil. I övrigt så har kranks Scriptura en liknande stil.
Tips är alltid bra! :gremsmile:

Scriptura är jag medveten om. Har varit förtjust i kranks stil ända sedan han visade upp det på Omegaproject första gången för jag vet inte hur många år sen...

(BTW - när blir det klart egentligen, krank? :gremwink: )

krank

Endyamon said:
(BTW - när blir det klart egentligen, krank? :gremwink: )
hurr...

Senaste skissen är att dela upp projektet och släppa separata delar först, som sedan sätts ihop till den mastodontbok jag tänkte mig från början. Detta för att faktiskt få saker att släppa.

Olyckligtvis har jag däremot ingen spelgrupp som kör Scriptura just nu, tanken är att vi i den nuvarande ska köra klart Tatters of the King och om vi fortfarande är engagerade och vill spela med varandra efter det så drar jag igång. Scriptura har alltid byggt på att jag har aktiva spelgrupper att få inspiration från.

Men, jag skriver på det lite då och då, när inspirationen kommer... =)

Dimfrost

Special Circumstances
Arfert said:
det kanske kan vara värt ett försök att designa ett rollspel mer som ett skivomslag
Ja! Jag tror rollspelsdesign har mycket att tjäna på att försöka efterlikna andra format, som skivomslag och tidskrifter, i stället för att bara vara fast i gamla ramar. I alla fall om man ser konstnärligt och inte enbart kommersiellt på saken.

Johan K

Gammal & dryg
Fasen, det här var ju inte så illa !!
Riktigt häftiga bilder du har där ? Hur svårt är det att fixa sådana här bilder ?