Nekromanti Behöver en karta av Consaber.

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
Jag behöver en bra karta i digtalt format över Consaber som jag kan zooma in ganska mycket på. För att ha som grund när jag ska rita upp en egen karta av ett Baroni i västra Consaber.

Har Consaber boken och kartan med den. Men jag undrar om det finns eller om det kan läggas upp en mer högupplöst karta på Consaber?

:gremconfused:
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Mitt förslag till dig är att rita kartan för hand. Är det endast ett baroni som skall inrymas så blir det inte bra med en högupplöst karta över Consaber.

Om du ritar den för hand kan du lägga till mycket med detaljerad geografi, små sjöar och liknande. Samt att kartan blir mer handritad.
 

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
Har tänkt rita den fär han (på datorn dvs) men jag tänkte ha en uppförstorad del av Consber som grund och sedan rite ditt mer sjöar osv.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Personligen har jag rätt så mycket emot kartor som är gjorda på datorn (det blir sällan lika bra som om man gör dem för hand). Neogames kartor är mycket överskådliga men ser nästan för realistiska ut för att vara kartor till ett fantasyspel.

Om du skall göra en karta över ett Baroni gör då den så att den samtidig kan vara en spelarkarta och krydda den med information som är viktigt endast om man håller sig i baroniet. Märk ut små skogsområden där det kanske sägs bo troll eller liknande. Gå sedan igenom baroniet med spelarna innan ni börjar spela (om de känner till det).

Den handritade kartan behöver ju inte vara exakt överenstämmande hur det verkligen är. Folk var inte så bra på att rita kartor på "den tiden".
 

Bengt

Veteran
Joined
15 Jun 2006
Messages
21
Location
Linköping
Prova att ta en karta ur verkligheten och sedan klipp och klistra lite. Du kan få skapligt upplösta verkliga kartor genom att ta en skärmdump från Googlemaps. Sedan brukar de flesta ritprogram ha en funktion som förvandlar en bild så att den ser oljemålad ut. Kan bli väldigt bra tycker jag.

Det roligaste med att göra så är att man upptäcker att verkliga kartor har en mycket mer ordnad struktur än man skulle kunna tor. Titta speciellt på norra island eller grönland. För att inte tala om Amazonfloden.
 
Top