Nekromanti Behöver idéer till elder-/byggkampanjer för Vampire

Kärlekscraft

Swordsman
????????????!

Behöver verkligen lite idéer till hur elder-kampanjer och ’byggkampanjer’ ska utformas för spelande i Vampire the Masquerade – och ja, jag syftar på att spela som Elders.
En byggkampanj syftar oftast just på ett slags byggande: sköta sin förläning som adelsman eller driva en krog i Camard samtidigt som man etablerar sig som en maffia.

Problemet kommer då vad exakt man ska göra som ’elder’, om man vill bygga istället för det klassiska äventyrandet i en modern setting. Förmodligen kommer detta att innefatta mycket nätverkande och intriger – man låter sina neonat-underhuggare sköta grovjobbet och skulle nog bara ge sig in i den fysiska striden själv om det krisar. Ska man infiltrera och ta över olika mänskliga företag och bolag så ens makt och kapital ökar – hur gör man det roligt?

Finns det något roligt som man t.ex. kan ta från ’game of thrones’ när det kommer till intriger så allvarliga saker händer? T.ex. störta Prinsen(hur göra det så det ser lagligt ut – det nämns i boken), störta sin primogen(klanledare), samt visst mått av det klassiska äventyrandet – + hovkampanjer.

Hur gör man mycket av detta administrativa och delegerandet till något roligt och spelbart?

God45

#PrayersForBahakan
Köp Damnation city, den bästa rollspelsboken någonsin, och läs svaren och så mycket mer för alla dina frågor. Den handlar om politiken, staden, sociala frågor, typer av ledare, neo-feudalism, hur territorium hålls och markeras och allt annat du behöver. Där finns också fiction där en vampyrad bebis kastas in i et hål för att slåss till döden med pitbulls.

Det är den perfekta Vampire boken och medan den tekniskt sätt är till för Requiem så funkar allt i den för Masquerade också.
Kärlekscraft said:
Låter utmärkt! Jag ska ta mig en titt.