Ideerna börjar ta slut och arbetet med Noctum går trögt... känns som om jag skrivit om det mesta övernaturligt jag kan komma på som passar in, och ändå är det alldeles för lite. Några ideer om vad jag kan skriva om?
En annan fråga: Behövs det verkligen skrivas mycket om Noctums spelvärld? Jag menar alltså inte den övernaturliga biten utan den "verkliga", det som stämmer överens med vår egen värld. Det är ju egentligen bara att kolla i närmsta historiebok så hittar man fullt av fakta om 1800-talet... eller ska jag koncentrera mig på sådant som rollpersonerna har användning för, som till exempel hur mycket dåtidens valutor var värda eller hur lång tid det tar att resa från en plats till en annan... ös på med ideer!
(Om det är någon som inte vet vad jag pratar om, är Noctum ett "gotiskt" skräckrollspel som utspelar sig på 1890-talet. Surfa in på http://www.noctum.da.ru!)
/Micke
http://www.noctum.da.ru
En annan fråga: Behövs det verkligen skrivas mycket om Noctums spelvärld? Jag menar alltså inte den övernaturliga biten utan den "verkliga", det som stämmer överens med vår egen värld. Det är ju egentligen bara att kolla i närmsta historiebok så hittar man fullt av fakta om 1800-talet... eller ska jag koncentrera mig på sådant som rollpersonerna har användning för, som till exempel hur mycket dåtidens valutor var värda eller hur lång tid det tar att resa från en plats till en annan... ös på med ideer!
(Om det är någon som inte vet vad jag pratar om, är Noctum ett "gotiskt" skräckrollspel som utspelar sig på 1890-talet. Surfa in på http://www.noctum.da.ru!)
/Micke
http://www.noctum.da.ru