För ett tag sedan skaffade jag mig det maffiga äventyret "The Masks of Nyarlathotep". (En väldigt bra kampanj...) Visserligen insåg jag redan från början att chanserna för rollpersonerna att överleva var i stort sett obefintliga.
Inte för att jag räknar med att rollpersonerna kommer att överleva, men.. det känns väldigt trist när hälften av rollpersonerna dör efter en tiondel av äventyret och de resterande har en "sanity" långt under noll. Då känns det som om man inte riktigt har fått det fulla nöje som kampanjen erbjuder. *hehe*
Så länge någon person i gruppen klarar sig (från att bli galen... eller dödad) så brukar jag låta de andra skapa nya karaktärer för att sedan på ett smidigt sätt pussla ihop gruppen igen. Men det skulle vara roligt att höra vad ni andra spelledare gör för att hålla rollpersonerna vid liv innan domedagen drabbar de alla...
Blackstorm
Inte för att jag räknar med att rollpersonerna kommer att överleva, men.. det känns väldigt trist när hälften av rollpersonerna dör efter en tiondel av äventyret och de resterande har en "sanity" långt under noll. Då känns det som om man inte riktigt har fått det fulla nöje som kampanjen erbjuder. *hehe*
Så länge någon person i gruppen klarar sig (från att bli galen... eller dödad) så brukar jag låta de andra skapa nya karaktärer för att sedan på ett smidigt sätt pussla ihop gruppen igen. Men det skulle vara roligt att höra vad ni andra spelledare gör för att hålla rollpersonerna vid liv innan domedagen drabbar de alla...
Blackstorm