Nekromanti Behöver nån illustrationer?

Genesis

Ni dés ni maître
Är det någon här på forumet som behöver en illustratör? Jag har ett slutprov på onsdag, men efter det har jag ganska lite att göra innan jag flyger hem till Sverige igen, så då skulle jag kunna göra några illustrationer. Lämpa bara inte över högar av jobb på mig.

Jag bifogar två bilder som jag gjort till mitt eget rollspel, som endast är på konceptnivå. Som ni ser är bilar kanske inte min starkaste sida...

Åh, och ju mer frihet, desto bättre bild. Det blir alltså antagligen snyggare om jag får uppgiften “teckna en krigare”, än “teckna en man som står bredbent, i grodperspektiv. I ena handen håller han en stor yxa, och han har en björnskinnsmantel över axlarna”. Jag har inget emot detaljerade beskrivningar, och försöker mig gärna på dem, men de kommer antagligen inte att bli like snygga, eftersom jag inte kan undvika de saker jag är dålig på. Ger nog bättre träning också...

Skriv gärna lite om ert rollspel också, om ni vill “anställa” mig. Jag jobbar helst med ett rollspel som jag tycker verkar intressant.

Så, är det nån som vill anlita mig? Jag är kanske inte den bästa illustratör ni kan få tag på, men jag är tillgänglig, och jag är gratis...

Jarre

Swordsman
Nutida spel...

Dina bilder är rätt snygga och passar bra till rollspel. Tänkte bara säga det..

Jag är just nu igång med ett nutida agent/militär/frilansarspel, under namnet Classified Information. Eftersom spelet börjar närma sig slutskedet, har jag börjat tänka lite på layout och formgivning. Jag har egentligen inte tänkt mig att spelet skulle innehålla speciellt många bilder förutom vapen och utrustning, främst av anledningen att det inte är så lätt att hitta/göra bra bilder. Har själv funderat på att illustrera ett par, men än så länge har jag varken haft tid eller litat på min förmåga...

Om du skulle vara intresserad av att illustrera någon eller ett par bilder till spelet, vore jag vara tacksam. Det jag främst söker är sådana som inte är alltför flashiga, utan helst håller en lite lägre profil.

Sådant som jag kan komma på nu som kanske skulle passa kan till exempel vara personer som bevakar/övervakar/spionerar eller en prickskytt/person på kornet. Aja, det var bara en bild jag fick för mitt inre - du kanske har en hyfsad koll på vad det skulle kunna vara för bilder jag söker, och om du säger att du illustrerar bäst utifrån dina egna tankar så gör det.

Irratic

Veteran
Godkväll!!

Låter högeligen intressant kan bli aktuellt men jag måste återkomma om någon dag för att kolla upp lite ideèr innan.
Har ett relativt stort fantasy rollspel i produktion, som förhoppningsvis kommer att gå i tryck, kan höra av mig tidigast imorgon!!!

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Nutida spel...

Hmm, jag ska se vad jag kan få ihop. Problemet med nutida grejer är att jag inte har så bra koll på hur riktiga vapen ser ut. Det är ganska troligt att jag drar ihop nån vapenmodell som varken finns i ditt spel eller i verkligheten. Gör det nåt? I så fall får du ta och skicka mig några bilder över hur vapen i ditt spel ser ut.

Genesis

Ni dés ni maître
Tre preliminära bilder klara

Okej, jag satte mig ned och skissade lite. Fick fram tre bilder. Jag bifogar dem i relativt hög upplösning, så du får ta och skala ned dem själv. Har jag rätt i att spelet handlar mer om att smyga än att skjuta á la Rambo?
Snubben som står på vakt kan du ju sätta ett sikte på, om du vill, för att få en person “på kornet”.

Jag kan ta och fixa lite mer senare, men inte idag, nu måste jag plugga.

Förresten, föredrar du den mer solida stilen på mina andra bilder eller crosshatchingtekniken jag använde här? Tror nästan att den andra tekniken producerade bättre bilder. Jag ska ta och göra några såna också.

Sting

Veteran
Är du bra på mer modest fantasy? I varje fall så har jag behov av bilder till mitt rollspel (som Förhoppningsvis, någon gång trycks *ta i trä och annan vidskepelse*). Jag är ute efter bilder på människor i minimalistisk !7-1800 tals klädsel, med ett utseende som ligger nära det groteska och definitivt har drag av svält. Mörkt och dystert alltså. nåväl om du är intresserad så meddela mig.
*håller tummarna*

Genesis

Ni dés ni maître
Referensbilder?

Tja, jag har inget emot att försöka. Är du inte nöjd med resultaten behöver du ju inte använda dem. Jag tar inte illa upp. Vet du nånstans jag kan hitta lite bilder på kläder och liknande? Jag är inte säker på om jag kan teckna övertygande 17-1800-tals-kläder utan referenser.

Förresten, vilket land snackar vi om? Sverige?

Insignia

Swashbuckler
Re: Tre preliminära bilder klara

"Förresten, föredrar du den mer solida stilen på mina andra bilder eller crosshatchingtekniken jag använde här?"

Det är visserligen inte jag som ska ha bilderna, men jag tänkte lägga mig i ändå... Crosshatching can ge väldigt snygga resultat, men i det här fallet känns det lite "luddigt" - de olika delarna av en bild flyter ihop ganska mycket. Det kan förstås vara för att det bara är skisser, men jag ville nämna det i alla fall. Det skulle behövas mer kontrast, eller åtminstone nyansskillnader.

Tyr

Hero
The History of Costume

Ett tips är sidan The History of Costume, som främst är inriktad på europeiska kläder genom tiderna. Det är bara att bläddra framåt tills du kommer till 17-1800-talet.

Genesis

Ni dés ni maître
Tre nya, bättre bilder

Jo, de är lite “ihopflytande”, jag vet. Jag drog ihop dem rätt snabbt. Nu har jag tre nya bilder, som är lite bättre, dvs inte lika luddiga. Jag gillade snubben som firade ner sig i ett rep, dock. "Luddigheten" gör att det ser ut som om det är mörkt.

Sting

Veteran
Re: The History of Costume

Det är Fantasy (eller snarare Fantasy(/sf)), och det är ingen idé att gå efter en viss tidsperiod eller land. Det är fritt i val av folkslag (det är framtiden i fantasystuk).så det går bra med asiater i eropeiska 1800tals kläder. dessutom så är folks fysik inte i tipp-topp, de flesta upplever svält minst en gång om året och folks utseende är något groteskare än det nutida (som jag inte finner groteskt...) pga av vissa magiska effekter.
Kläderna behöver inte på något sätt vara korrekt återgivna, de är inte de i världen. Detta då man inte har mer än vissa bilder och beskrivningar att gå på. Då man dessutom har skriande brist på material så tillkommer kravet på minimalism.

För att hålla det lite kort; det är lite efter katastrofen och man ser 1700-1800 talet som den lyckliga tiden. Romantiken är dessutom stark förhärskande i litteraturen.
När jag ändå beskriver det så bör jag nämna att alla gator är mörka, detta då varje våningsplan skjuter ut över den under det. Detta gäller i sin tur pga av en utbredd torgskräck och viss ljuskänslighet och lite annat. Alltså blanda fritt mellan nutida/framtida men icke fungerande och definitivt dåligt underhållna saker (mest byggnader då) och en stram och bristfällig variant av 1800tals sakers utseende.

Jag kan ge mer info om du vill, men det där borde beskriva utseendet rätt fritt ochh ändå passa tilll världen.

Genesis

Ni dés ni maître
Skitbra [ANT]

Jag sätter igång och skissar lite och ser vad som tittar fram.

Jarre

Swordsman

Som sagt, bilderna är helt okej. Jag gillade speciellt den med repnedfirningen. Där fungerade crosshatching (eller vad det nu heter) väldigt bra, då hans kläder var mörka.

Vill du göra några bilder med riktiga vapen kan jag fixa bilder på sådana (vi har runt 70 vapen med i spelet så här långt). Det känns som om det tar bort en stor del av den typen av verklighetsbasering vi har försökt bygga upp med spelet, om man har illustrationer med fantasivapen, som du förstår..

Bilderna på de där poliserna var bra, gillade den som gjorde handrörelsen - en liknande fast med vapnet Steyr AUG skulle vara passande. Om du har spelat Counter-Strike (förlåt att jag använder så fula ord..) men SAS.-skinnet (den svarta med ansiktstäckande gasmask), den skulle vara vara trevlig att ha på bild.

Förresten, varför har personerna på bilderna andningsskydd? Borde det inte vara gasmask?

Hoppas du inte tycker att jag ställer för mycket krav - gör bara bilderna nom du verkligen vill, annars blir de säkert inte bra.

Tack för alla du har gjort hittills!

Irratic

Veteran

Yaaraer
Nu leker jag polis hehe om prylfixering........ :gremwink:
Om du vill ha realism i ditt spel ska du inte gas mask det heter skyddmask när den används i militärt/polis syfte. gasmask använder brandmän, & jag vill se den polisstyrka som använder Steyr i verkligheten, den är för dyr, otymplig & ineffektiv i verkligheten,

Jarre

Swordsman

Om du vill ha realism i ditt spel ska du inte gas mask det heter skyddmask när den används i militärt/polis syfte. gasmask använder brandmän
Okej, jag menade skyddsmask, men orden svek mig..

jag vill se den polisstyrka som använder Steyr i verkligheten, den är för dyr, otymplig & ineffektiv i verkligheten,
Visst, AUG är dyr, kanske 30% mer än en M16 men jämför med nyare varianter som den tävlar med, säg G36, så skiljer inte priset så mycket.

Otymplig? Tja, ett kilo mer än M16 (som är ett mycket lätt vapen), men fortfarande ett kilo mindre än Ak5 eller AK47. Och ser man till längden så är den mycket kort, tack vare bullpupmekanismen - endast 80 cm. M16 är 97 cm lång och till och med M4 är längre (86 cm). G36 är 100 cm med kolven utfälld. Dessutom ska AUG ha goda ergonomiska egenskaper.

Ineffektiv? Nja, AUG är känd för hyfsad träffsäkerhet och har en effektiv räckvidd som är ungefär lika bra som de flesta 5,56mm:s vapen. AUG ska också vara väldigt pålitlig.

Visst, polisen kanske inte använder den, men militären i bland annat Österrike, Irland, Australien, Oman, Malaysia, Saudiarabien, Nya Zeeland... använder vapnet.

entomophobiac

Low Prep High Play
Jag är på jakt efter enkla blyskisser som illustrerar diverse taktiker i urban krigsföring.

Typ:
"Figur som kastar in granat genom fönster."
"Figur som ligger ned på marken och tittar runt ett hörn."
"Figur som smyger förbi en vägkorsning som är täckt av ett enormt rökmoln."

Etc.

Alla dessa, och det är ett antal, skulle sparkas in i projektet Borderline G.A.T.E som du hittar den nuvarande demon av på http://www16.brinkster.com/darkspire/borderline/Testplay.pdf

Notera att länken måste kopieras och klistras in i adressfältet. Annars fungerar den inte.