Nekromanti behöver svar

Ackerfors

Alas, your rapids!
D&D eller Dungeons and Dragons och Drakar och Demoner är inte samma.

Sodivra

Champion
Nix.

Tur att du har Yassilus som visar dig vägen, bigtimekiller.. :gremwink: Du verkar ju redan spelat Dungeons and Dragons, verkar det som. Drakar och Demoner är för närvarande Detta, rollspel i en sagoaktig fornnordisk miljö. Tidigare versioner var Chronopia, en enda stor och elak stad, och Ereb Altor, en spelvärld med kultstämpel och en massa tillägg till (Lite som D&D :gremwink: ) som var rätt så lik ett lapptäcke: En massa olika element i samma spelvärld.

Innan dess hade DoD ingen spelvärld, utan var "bara" ett fantasyrollspel.

ejectXreject

Veteran
Re: Nix.

Jag tror det han blandat ihop är förkortningarna. Så för att förtydliga det hela:
Drakar och demoner brukar förkortas "DoD".
Dungeons and dragons brukar förkortas "D&D".

Det är viktigt att skilja på o och &, m.a.o...

Feuflux

omjonasson.se
Re: Nix Pix

Drakar och demoner brukar förkortas "DoD".
Dungeons and dragons brukar förkortas "D&D".

Helt rätt, vilket gör att jag retar mig på folk som säger "Drakar&Demoner".... men jag är kanske lite känslig. :gremcrazy:

Ackerfors

Alas, your rapids!

Ja, jag förkortar Dungeons and Dragon DnD, men det känns som om jag är ensam om det. :gremsmile:

ejectXreject

Veteran

Jo, det var dig jag skrev till (plus alla andra, som redan hade svarat) - men det betyder inte att jag tror att du är dum. Ganska många blandar ihop skillnaden mellan D&D och DoD och så trodde jag var fallet även här, och om jag har fel så är det bara att ignorera mitt inlägg.

Vad det gäller ditt kön så kan jag bara be om ursäkt, men istället för att använda dig av en massa utropstecken så skulle det gå lika bra med ett enkelt påpekande. Det där ser bara otrevligt ut..
Lugna ner dig en aning och ta det lugnt med beskyllningarna.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Wow! Du måste ha superhörsel ...

... om du kan höra om folk säger »och« eller »&«.

Re: Nix Pix

Helt rätt, vilket gör att jag retar mig på folk som säger "Drakar&Demoner".... men jag är kanske lite känslig.
Dessutom står det: "Drakar&Demoner" åtminstone på Chronopias SL-skärm.

/BD, vet det, eftersom han inhandlade den i tron att det var SL-skärmen till DoD4 :gremblush:

ejectXreject

Veteran
Det här börjar gå OT

Förvisso. Men när det gäller förkortningar så är det en tyst överenskomelse att DoD ska vara Drakar och demoner medan D&D ska vara Dungeons & dragons. Just för att slippa sådana här diskussioner. Men det hör inte längre hit, då det inte var det som var problemet. Vill vi diskutera förkortningar föreslår jag att vi öppnar en ny tråd.

Re: Det här börjar gå OT

Jo. Det är jag mycket medveten om själv också. Det var mest en lustig kommentar på Feuflux' inlägg.

Som en liten OT-kommentar (och sånt är vääldigt ovanligt från min sida :gremblush: ), så kan jag säga att du är en mycket exemplarisk Grisodlare, och har redan samlat fina poäng från mig :gremwink: .

/BD, som nog ska sluta med att vara lite OT, nu efter att han slutat vara mycket OT.

Feuflux

omjonasson.se
Wow! Jag måste ha superhörsel ...

... om du kan höra om folk säger »och« eller »&«.

Haha, jag visste väl att jag hade superkrafter på något sätt....

Nu är det alldeles för mycket OT i den här ändan av tråden för att jag ska vilja svara, men jag kan inte hålla mig. Black Dwarf har redan fått det svar jag tänkte ge honom, och ditt inlägg var så onödigt att jag var tvungen att göra ett ännu mer onödigt. :gremlaugh:

Förresten, jag retar mig på folk som skriver "Drakar&Demoner" av den enkla anledningen att då förkortas det till D&D och vips så tror folk att det är Dungeon and.... jaja, du fattar.