Nekromanti Behöver wrnu en ny regel?

Foggmock

Myrmidon
Re: Jag är lat...

Jag hoppas inte du är ensam. På de flesta forum jag besöker är det allmänt vedertaget att man kollar FAQ:en och söker innan man ställer dumma frågor. Oftast finns det "n00b"-forum där det läggs emfasis (är det ett ord på svenska?) på vad n00bsen ska göra först, och sen kan de ställa sina dumma frågor där, och om den har ställts innan är det inte hela världen.

Förresten blev jag påhoppad på Sveroks forum under tiden jag skrev inlägget ovan, och där finns lite mer av mina åsikter.

Foggmock

Myrmidon
Tackar [NT]

Jag har inte varit mig själv idag. Nerlusad av typos och dåligt språksinne hela dagen...

Johan K

Gammal & dryg
Kom på lite mer..

Egentligen, vad finns det kvar att disskutera egentligen, om man ska vara lite krass...
Har man varit här ett tag, så känner man igen de flesta disskutioner ju & resten är väll mutationer på detta..

/ Johan K, som tycker att man inte behöver regler till allt..

Tyr

Hero
Re: Håller med + lite extra shit.

De flesta här anser kanske att det bästa sättet är att byta grupp och man skriver väl inte värdelösa tips bara för det är snällare.

Folk som har problem med sin spelgrupp vill väl knappast höra uppmaningar om spelgruppsbyte? De postar inlägget av en anledning, och det är att de vill trivas i sin nuvarande spelgrupp. Att byta spelgrupp vore att fly från problemet snarare än att göra något åt det. Det borde folk tänka på innan dom ger "tips".

Edit: Heh, jag märkte att Bearnie skrev i princip samma sak som mig. Många timmar före mig dessutom. Jag får ursäkta så mycket.

Mattis

Swordsman
Problemet med den här sökgrejen är att om jag vill diskutera, säg misslor i Eon, och söker upp en tråd om det, skriver ett svar i den tråden, så kommer ingen annan se det. Iallafall för mig så är det inte trådarna med de nyaste svaren som ligger högst upp, utan de som är nyast startade. Alltså blir det svårt att fortsätta diskussionen.

Krille

Super Moderator
"Problemet med den här sökgrejen är att om jag vill diskutera, säg misslor i Eon, och söker upp en tråd om det, skriver ett svar i den tråden, så kommer ingen annan se det. Iallafall för mig så är det inte trådarna med de nyaste svaren som ligger högst upp, utan de som är nyast startade. Alltså blir det svårt att fortsätta diskussionen."

I så fall är det lämpligt att öppna en ny tråd. Länka dock till den gamla (med inlägg-ubb-koden) och citera det som du vill fortsätta att diskutera i den gamla koden. På så sätt så kan alla hitta tillbaka till den gamla tråden, och diskussionen kan fortfarande börja om på första sidan.

ro83rt

Swordsman
Re: Håller med + lite extra shit.

Poängen jag vill få fram är att Bengt med största sannolikhet inte skulle ha hjälp av ett sådant råd, då förutsättningarna inte existerar. Dessutom tycker jag rådet i sig tyder på att man vill vända problemen ryggen istället för att ta tag i dem - för vad händer när fjortonåriga Bengt trots allt bytt hemort och skaffats sig en ny grupp och problemet dyker upp igen? Ska han flytta ännu en gång? Troligast är att han nu, om inte betydligt tidigare, lägger av med vår hobby. Exemplet är otroligt, men det tyder på vad jag ser som rådets oresonlighet.
Jag tyckte att det här ganska bra sammanfattade din ståndpunkt men det jag skriver gäller liksom hela ditt inlägg.

Om personen uttryckligen skriver att han inte kan byta grupp är rådet tämligen onödigt men det är ju å andra sidan väldigt svårt att sia om hur de olika användarnas rollspelssituation om det inte står så. Rådet att byta grupp springer troligtvis ur personlig erfarenhet som ett bra sätt att komma till rätta med problemet. Förutom rent stämningsdödande inslag som evigt prasslande påsar, regeldiskussion under spel, inrusande flickvänner ( som bara ska hämta något för tionde gången den här kvällen)och halvpackade medspelare vilket bäst åtgärdas genom att dessa företeelser upphör, så är väl olika syn på hur man bäst spelar rollspel det mest svårlösta problemet. Eftersom rollspel spelas på en mängd olika sätt (jag gillar att hänvisa till GNS-uppdelningen) och smaken är som baken så är ibland det bästa sättet att få spela som man vill just att byta grupp.

Ex. I en liten norrländsk by finns det bara en videobandspelare, innehavaren är barnsligt förtjust i att kolla på dåliga collagefilmer. Ska man då bara kolla dessa filmer med motiveringen att annars blir det ingen film alls trots att man inte tycker det är kul?

Min poäng är att alla tycker olika saker är kul och om man inte har kul med sina nuvarande rollspelskompisar så är det bättre att försöka hitta några andra som tycker att samma saker som en själv är kul.

DODswe4

Hero
Re: Hejdå wrnu!

Man kan säga så här, kalrt folk blir lite irriterade om man drar up ett gammalt ämne.

Krille är en av dom bättre på att svra sök (enligt min smak). man kan säga sök på olika sätt man behöver itne skriva SÖk din dumma fan är du en idiot eller utan Denna fråga har redan besvarats några gågner kolla om det du söker inte finnna här, eller här eller här.

Vitulv blev lite "arg" på mig i början pga min stavning men jag stannade här, i början tittade jag itne på hans inlägg, men det gick över. Vitulv må vara lite för rak ibland. men det rä smällar man får ta.

Lämna inte fotumet vi behöver alla

Nog skitsnack från mig