Rickard
Urverk speldesign
Jag tänkte testa att spela med bomber och flaggor i en teknik som är lite mer utstuderad än vanligt scenarioskrivande, då det är en teknik i min spelledarrepetoar som jag saknar. Min fråga hade varit hur ni hade ställt frågor för att få de att vidareutveckla flaggorna. Eventuellt också nu ni skulle gå vidare och använda informationen.
Vi spelar i Mutant-världen och jag bad spelarna vidareutveckla de två högsta färdigheterna. Varför de var högst och vad de förväntar sig att använda färdigheterna till.
Kalle Knallpulver (mutant)
Skjutjärn: pickadolver 76%
Lönndom 70%
Gammal soldatofficer, avsagt pga. fylleri och vårdslöshet.
Livnär sig som hyrsvärd.
Vill vara anonym.
Astor Bloodsmann (människa)
Vältalighet: obehaglig 63%
Ruffling: dolda tillgångar 61%
Astor Bloodsman är en luffare med en obehaglig förmåga att dyka upp på oväntade platser med oväntade frågor (Vältalighet). Genom sitt kringflackande liv har han lärt sig känna en del personer (6 Bekanta), men han har också slagit sin väg ur många krångliga situationer och har då alltid haft en dold blydagg eller ett knogjärn till hands (Ruffling), till sina motståndares ofta stora förvåning.
Frågvisheten sätter Astor ofta i knepiga situationer.
Är i Hindenburg för att tigga pengar av bror Otto Bloodsmann.
Tar aldrig emot hederligt förtjänta pengar.
S.T.U.R.E. (robot)
Vältalighet: bluffa 78%
Bildning: 68%
Bildning: använder sig av ett oförstående technobabbel för att försöka spela min roll som läkare.
Vältalig: En god doktor ska kunna skänka lugn och trygghet. Vara omhändertagande.
Under samtal om rollpersonen kom det fram att räddnings-enheten Sture var en omprogrammerad stridsbot. Någonting fick honom att stänga av och när han sattes igång (av en rollperson?) hade stora delar av hans minne raderats.
/Han som är sugen på att spinna vidare på det sistnämnda, om varför minnet försvann och vad minneschippet innehöll
Vi spelar i Mutant-världen och jag bad spelarna vidareutveckla de två högsta färdigheterna. Varför de var högst och vad de förväntar sig att använda färdigheterna till.
Kalle Knallpulver (mutant)
Skjutjärn: pickadolver 76%
Lönndom 70%
Gammal soldatofficer, avsagt pga. fylleri och vårdslöshet.
Livnär sig som hyrsvärd.
Vill vara anonym.
Astor Bloodsmann (människa)
Vältalighet: obehaglig 63%
Ruffling: dolda tillgångar 61%
Astor Bloodsman är en luffare med en obehaglig förmåga att dyka upp på oväntade platser med oväntade frågor (Vältalighet). Genom sitt kringflackande liv har han lärt sig känna en del personer (6 Bekanta), men han har också slagit sin väg ur många krångliga situationer och har då alltid haft en dold blydagg eller ett knogjärn till hands (Ruffling), till sina motståndares ofta stora förvåning.
Frågvisheten sätter Astor ofta i knepiga situationer.
Är i Hindenburg för att tigga pengar av bror Otto Bloodsmann.
Tar aldrig emot hederligt förtjänta pengar.
S.T.U.R.E. (robot)
Vältalighet: bluffa 78%
Bildning: 68%
Bildning: använder sig av ett oförstående technobabbel för att försöka spela min roll som läkare.
Vältalig: En god doktor ska kunna skänka lugn och trygghet. Vara omhändertagande.
Under samtal om rollpersonen kom det fram att räddnings-enheten Sture var en omprogrammerad stridsbot. Någonting fick honom att stänga av och när han sattes igång (av en rollperson?) hade stora delar av hans minne raderats.
/Han som är sugen på att spinna vidare på det sistnämnda, om varför minnet försvann och vad minneschippet innehöll