Wilmer
Hero
Den är iallafall inte mättad med bra rollspel.
Wow. Jag insåg just hur många rollspel som vi aldrig kommer att få en chans att spela.Allt är inte gjort. Jag tycker dessutom att jämförelserna med film och musik haltar ordentligt. Rollspel är fortfarande grottmålningar.
Word! Samtidigt tycker jag att Krilles linje är intressant. En ny era är i antågande, det tror jag i alla fall. Folk snackar om rollspelsdöden och annat skit. Det handlar helt enkelt om att livet går vidare - rollspelsmarknaden liksom motiven på mjölkpaketen.krank said:Beror på din definition av "behövs". Man kan spela rollspel utan köprollspel alls, så ur det perspektivet har det aldrig behövts några rollspel.
Å andra sidan finns det gott om saker för rollspel att utforska, tekniker att förfina, inspiration att skapa och nya målgrupper att fånga. Så ur det perspektivet är frågan lika larvig som huruvida det behövs fler filmer eller böcker.
Ja.solvebring said:Folk snackar om rollspelsdöden och annat skit. Det handlar helt enkelt om att livet går vidare - rollspelsmarknaden liksom motiven på mjölkpaketen.
Precis, och även om det kanske är klent i jämförelse så är vårt svenska Barda sjukt poppis. Mina barn missar inte ett avsnitt. När jag var 7 kunde jag inte se rollspel på TV.krank said:Ja.solvebring said:Folk snackar om rollspelsdöden och annat skit. Det handlar helt enkelt om att livet går vidare - rollspelsmarknaden liksom motiven på mjölkpaketen.
//Krank, som fortfarande tycker att det är störtlöjligt att folk snackar om rollspelsdöden när World of Warcraft har över 12 miljoner subscribers
Du -är- Sverok. En av alla de medlemmar som gör förbundet.Måns said:Precis, och även om det kanske är klent i jämförelse så är vårt svenska Barda sjukt poppis. Mina barn missar inte ett avsnitt. När jag var 7 kunde jag inte se rollspel på TV.krank said:Ja.solvebring said:Folk snackar om rollspelsdöden och annat skit. Det handlar helt enkelt om att livet går vidare - rollspelsmarknaden liksom motiven på mjölkpaketen.
//Krank, som fortfarande tycker att det är störtlöjligt att folk snackar om rollspelsdöden när World of Warcraft har över 12 miljoner subscribers
Hade jag varit Sverok hade jag sett till att göra Barda RPG. Där har vi ett spel som behövs. Eller som kan behövas iaf.
Inte riktigt min poäng, men jag fattar.w176 said:Du -är- Sverok. En av alla de medlemmar som gör förbundet.
Synd att Mongoose inte fick göra sina planerade Savage Worlds och Runequest versioner av Conan som hade passat oerhört mycket bättre. ;(Giladi said:Det behövs ETT bra Conan-rollspel. För all del, D20 varianten är okej, men ett väl genomarbetat Conan-rollspel med snabba regler som kan spegla den Hyboriska tidsåldern på ett awesome sätt behövs.
... sen kan man lägga ner =)