Ok. Några allmänna tips:
Var påläst. Du måste inte kunna alla reglerna första spelmötet, däremot måste du vara väl insatt i hur äventyren fungerar, och du måste kunna de grundläggande bitarna av hur systemet fungerar, dvs. hur man löser färdighetsslag och liknande. Mer regler, speciellt frivilliga extraregler, kan med fördel läggas på senare.
Låt spelarna få tid att rollspela. Känn inte att du måste blanda dig i hela tiden. Om du är tyst, så föreslå gärna att de rollspelar. Uppmuntra spelarna att säga det karaktären säger (alltså "Ni har förolämpat mig, min herre!", inte "Min karaktär säger till honom att han är dum."), och fråga dem gärna precis hur de uttrycker sig.
När du spelar spelledarpersoner, tänk alltid på hur den personen ser på karaktärerna, situationen, vad han/hon vill, och personens känslor. Om karaktärerna viftar med stora svärd, blir en vanlig människa rädd.
I strid, försök gärna göra det hela mer levande, och uppmuntra spelarna att göra det samma. En ork som ler slugt när han sätter pilen till strängen och skjuter en av rollpersonerna i höften för 4 poäng är roligare än en orkbågskytt som skjuter en av rollpersonerna för 4 poäng.
Till sist, var inte rädd att improvisera. Spelarna KOMMER att göra saker som inte täcks av äventyren. Fundera då lite grand, och bedöm det hela efter eget huvud. För att göra saken lite lättare kan du göra saker som att göra en namnlista för personer spelarna bestämmer sig för att interagera med. Thrugalf, vaktkaptenen är alltid roligare än 'en vaktkapten'.
Och glöm inte att ha roligt själv.