Jag har besökt spelbutiker som har färre spel på hyllorna än jag har....Låter som en mindre rollspelsbutik.
Jag har besökt spelbutiker som har färre spel på hyllorna än jag har....Låter som en mindre rollspelsbutik.
Det låter snarare skickligt än galet tycker jag, förutsatt att du inte stjäl toapapper från offentliga toaletter eller liknande.Åh, och jag är minimalist och snål; har utgifter som brukar ligga under 10 000 kr/mån...
Tycker inte det är konstigt alls . Jag har en hyra på 5000 kr , räkningar för runt 1500 kr och sedan mat/hushållsartiklar för 2500 kr sedan en nöjesbudget/Travel expenses på 1000 kr vilket gör att jag hamnar på 10:000 kr i månaden .Det låter snarare skickligt än galet tycker jag, förutsatt att du inte stjäl toapapper från offentliga toaletter eller liknande.
Hehe, ja exakt så! Det första jag gjorde när jag gick igång på A&A minis var just som du skriver att skapa regler för hex-löst spelande. Sedan handlade jag lite (som raskt blev allt annat än lite...) Battlefield in a box-saker för att så upp en någorlunda schyst terräng. Mitt spelat-tal är större än noll, men jag tror jag i nuläget ligger på c:a 1000kr per speltillfälle...Har köpt figurer till exakt tre miniatyrslagsspel senaste åren - Halo Ground Command, Halo Fleet Battles och gamla Starship Troopers - och känner igen det här beteendet till c:a 100%. Är för lat för att lära mig måla eller fixa terräng, men har däremot läst reglerna flera gånger, skrivit alternativregler för crossovers, hängt i diskussionsforum, och verkligen taggad. Men spelat exakt noll gånger.
Jag låg nog här också, innan jag skaffade fru, barn, bil och villa (i den ordningen). Medelklassliv modell 1A är dyrt (och kasst för miljön).Åh, och jag är minimalist och snål; har utgifter som brukar ligga under 10 000 kr/mån, vilket kanske är lite galet. Då har jag ändå slappnat av lite på senare år (förr snittade jag strax under 8 000).
Come on , något litet autistiskt särdrag att dela med dig av har du allt på lager ...Jag låg nog här också, innan jag skaffade fru, barn, bil och villa (i den ordningen). Medelklassliv modell 1A är dyrt (och kasst för miljön).
Men mest vill jag säga att efter att ha sett mig själv som ett excentriskt original i hela mitt har den hår tråden fått mig att känna mig som en norm. Jag kan inte komma på en enda konstig grej att skryta om.
På tal om autism. Jag har gjort ett par onlinetester här i dagarna som placerar mig på eller nära spektrat. Jag tror väl inte riktigt på det, men det skulle ju få vissa saker i mitt liv mejka mer sense.Come on , något litet autistiskt särdrag att dela med dig av har du allt på lager ...
Alltså, du borde hänga med min fru. Hon har så mycket te att mitt kaffe inte får plats. Och jag har exakt ett paket kaffe, och det finns två hyllor i köket för te och kaffe. Jag får regelbundna härdsmältor på grund av burkar med okänt, urgammalt te.Jag hade lite av en te-period härom året och har 37 sorters te hemma. Somligt av det helt klart förbi sitt bästföre vid det här laget. Numera har kaffet fått mitt fokus igen och jag dricker en enda sorts svart te varje dag (tills nyligen PG tips, numera Typhoo (sic)). Kaffe har jag dock inte lyckats samla på mig, det dricker jag upp i för rask takt, även om det blir en del olika sorter.
Innan jag och min fru skaffade barn och allt som följer med för att ge barnen en bra barndom, så hade vi tillsammans en total månadskostnad på 10 000kr. Annat blev det som sagt när vi fick barn och bestämde oss för att barnen faktiskt förtjänade att träffa sin japanska del av släkten minst en gång per år. Så nu är vår månadskostnad högre med råge och räknas de pengar in som vi varje månad lägger undan till just resor så blir månadskostnaden nästa obscen. Nu bor vi inte i villa då min fru avskyr att bo i hus och älskar att bo i lägenhet så det sparar vi en del av medelklassutgifterna på.Jag låg nog här också, innan jag skaffade fru, barn, bil och villa (i den ordningen). Medelklassliv modell 1A är dyrt (och kasst för miljön).
Men mest vill jag säga att efter att ha sett mig själv som ett excentriskt original i hela mitt har den hår tråden fått mig att känna mig som en norm. Jag kan inte komma på en enda konstig grej att skryta om.
Min spontana tanke blir att det måste vara rätt dåligt optimerade pdf:er...Jag har mina 100+GB samlade