I mitt Chronopia är den sortens kunskap förmodligen den man har mest användning av. Den rollperson som har haft mest sådan kunskap (och framförallt mest användbar kunskap) är en Bordellmamma, men vi gillar tanken på att Langare borde ha en hel del skön information också. Festfixare (nja, "Evenemangsarrangörer") och Präster (i vart fall i de religioner där folk biktar sig) skaffar sig en hel del information också.
Jag är nog ändå mer än något annat förtjust i folk från rännstenen som besitter all känslig information. I Mutantäventyret "Nekropolis" så fanns det en tiggarkung som visste allt som var värt att veta, trots att han framstod som en helt oviktig, lytt tiggare. Det där får igång mig som fan; det påminner mig lite om Penguin i den andra Batmanfilmen, när han visar att han tejpat ihop ett dokument som körts i en pappersstrimlare. Allt hamnar förr eller senare i kloakerna, som sagt. Skvaller brukar folk vara noga med att hålla hemligt från noblessen högt uppe i tornen, så de glömmer att det även finns öron nere i rännstenen. Tiggarkungar passar oerhört bra i Chronopia, och de skall egentligen inte kunna något annat än en massa skvaller och personlig information om folk.