entomophobiac
Low Prep High Play
Mitt spel, som fortfarande är under utveckling, behandlar den medeltida världen Thalum (hänvisar till tidigare inlägg om Wyrm, Alver, Dvärgar et cetera).
Huvudintrigen som det mesta kretsar runt i denna värld är kriget mellan gudarna. Det enda som håller gudarna borta från verkligheten och inlåsta i sina Fort bortom verkligheten är Balansen. Balansen är det ting som skapas av alltets existens - det vill säga, godhet kräver ondska, de fyra elementen kräver varandra, död kräver liv och så vidare. När gudarna så strider med varandra måste de skicka sina hantlangare, elementarer, demoner och änglar, till verkligheten för att sprida förintelse och försöka omintetgöra de andra gudarna.
De fallna, med drömmarnas gud Amon i spetsen, vill förstöra Balansen så att gudarna kan löpa amok i verkligheten och förgöra de dödliga en gång för alla och göra verkligheten till sin egna respektive avbild.
Men Balansens Väktare (The Guardian of the Balance) försöker hängivet hindra detta från att hända genom att motarbeta de fallna gudarna, som dock är i majoritet.
När gudarna så strider märks detta i den verkliga världen. Enorma översvämningar, överdimensionerade jordbävningar, pestepidemier och så vidare är allt effekter av det eskalerande kriget.
Inkarnationerna (gudarnas slagkämpar) är andliga väsen som i verkligheten måste förankra sig i dödliga varelser genom att ta över dem. Dessa för sedan kriget dolt från de övriga dödliga och deras samhällen.
Min fråga är: Hur kan detta återspeglas i själva spelet, utan att bli för tydligt ?
Huvudintrigen som det mesta kretsar runt i denna värld är kriget mellan gudarna. Det enda som håller gudarna borta från verkligheten och inlåsta i sina Fort bortom verkligheten är Balansen. Balansen är det ting som skapas av alltets existens - det vill säga, godhet kräver ondska, de fyra elementen kräver varandra, död kräver liv och så vidare. När gudarna så strider med varandra måste de skicka sina hantlangare, elementarer, demoner och änglar, till verkligheten för att sprida förintelse och försöka omintetgöra de andra gudarna.
De fallna, med drömmarnas gud Amon i spetsen, vill förstöra Balansen så att gudarna kan löpa amok i verkligheten och förgöra de dödliga en gång för alla och göra verkligheten till sin egna respektive avbild.
Men Balansens Väktare (The Guardian of the Balance) försöker hängivet hindra detta från att hända genom att motarbeta de fallna gudarna, som dock är i majoritet.
När gudarna så strider märks detta i den verkliga världen. Enorma översvämningar, överdimensionerade jordbävningar, pestepidemier och så vidare är allt effekter av det eskalerande kriget.
Inkarnationerna (gudarnas slagkämpar) är andliga väsen som i verkligheten måste förankra sig i dödliga varelser genom att ta över dem. Dessa för sedan kriget dolt från de övriga dödliga och deras samhällen.
Min fråga är: Hur kan detta återspeglas i själva spelet, utan att bli för tydligt ?