Re: Platon och film
Jack Nickolsson passar bättre i en viss sorts roller, precis som Arnold och en massa andra. Jag har svårt att se Adam Sandler spela galning i The Shining, till exempel, och tanken på Fear and Loathing i svartvitt får mig att rysa. Det gäller att ta filmidén och sedan välja vilket medium, vilken teknik och vilka skådespelare som passar bäst för att realisera idéns potential. Att man då väljer att sätta sig mellan två stolar genom att animera verkliga skådespelare tycker jag inte är så smart.
Ja, absolut. Men frågan här är huruvida det verkligen passar bäst med verkliga skådespelare - eller animerade versioner av samma skådespelare, som gör samma rörelser som samma skådespelare, och i allt väsentligt är samma skådespelare, med skillnaden att man tagit bort alla fördelar med att faktiskt använda skådespelare, och inte utnyttjat möjligheterna man får genom att använda animerade skådespelare...Det enda som spelar roll för braheten är hur respektive medium och teknik används och appliceras.
Jack Nickolsson passar bättre i en viss sorts roller, precis som Arnold och en massa andra. Jag har svårt att se Adam Sandler spela galning i The Shining, till exempel, och tanken på Fear and Loathing i svartvitt får mig att rysa. Det gäller att ta filmidén och sedan välja vilket medium, vilken teknik och vilka skådespelare som passar bäst för att realisera idéns potential. Att man då väljer att sätta sig mellan två stolar genom att animera verkliga skådespelare tycker jag inte är så smart.