Mogger
Hipsteranka
Jag var inte 100% allvarligRymdhamster;n293603 said:Bilder på tenfigurer är 100% okej. Liksom bilder på kottskulpturer, hällristningar och makaronikonst, så länge de avbildar vad personen tycker är "den bästa orchen".
Jag var inte 100% allvarligRymdhamster;n293603 said:Bilder på tenfigurer är 100% okej. Liksom bilder på kottskulpturer, hällristningar och makaronikonst, så länge de avbildar vad personen tycker är "den bästa orchen".
Samma här! Fast jag har alltid undrat vem den bleke ryttaren med piskan är. En Nazgul? Men de rider ju på flygbestar vid det laget...Rymdhamster;n293622 said:Denna verkar lite större, och jag tror det är från exakt det här omsalget min första bild av orcher kommer ifrån:
![]()
Kan ju bara vara ytterligare en orch, men med lite högre befattning:Peter;n293625 said:Samma här! Fast jag har alltid undrat vem den bleke ryttaren med piskan är. En Nazgul? Men de rider ju på flygbestar vid det laget...
Apropå mongoler.Ymir;n293441 said:Att mongolerna var civiliserade...
Älskar bilderna och är lycklig nog att ha ett ex hemma, men... nog tar hon sig stora friheter med texten, både vad gäller orkerna och annat. Men bra är det.Fjodor Pollett;n293840 said:@Peter: Är det där en Tove Jansson?Stilen är lagom hårigt krafsig och jag ser ekon av Mårran.
![]()
Du kunde väl slängt in en bild på en tuff orch, åtminstånde =DKhan;n293925 said:Nu spårar jag ut hejvilt här, men i mitt sökande efter den version av Bilbo som Jansson illustrerat hittade jag den här uppsatsen.
Lost in Translation? – A Comparative Study of Three Swedish Translations of J.R.R. Tolkien’s The Hobbit av Louise Svensson. 22 sidor djupt nednördande i översättningarna. Rekommenderas skarpt.
http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=8881122&fileOId=8881126
Jag kontrar med att rota vidare på internet och forskning på orcher. Jag hittade den här korta artikeln av professor Robert T. Tally om orcher i Tolkiens värld. Mycket rolig läsning. Rekommenderas skarpt.Rymdhamster;n293929 said:Du kunde väl slängt in en bild på en tuff orch, åtminstånde =D
Vilken form av rymdmongoler? Vi har ju haft tre olika versioner, TOS, TNG och sen den sista varianten. Variant tre är ganska kassa rymdmongoler, men kanske är de bra rymdorcher? Dunno.God45;n294370 said:Thread necromancy för jag knäckte det. De bästa orcherma? Det var så självklart att jag inte kunde se det!
Klingons.
TNG är mest orchiga och det är de jag tänkte på.Cybot;n294375 said:Vilken form av rymdmongoler? Vi har ju haft tre olika versioner, TOS, TNG och sen den sista varianten. Variant tre är ganska kassa rymdmongoler, men kanske är de bra rymdorcher? Dunno.
Good call!God45;n294370 said:Klingons.