Nekromanti Beröm en forumitspelledare!

Storuggla

Champion
Okej, detta är tråden där vi kramas och berömmer olika forumiter för hur bra de är på att spelleda, eller aspekter av deras spelledande som är bra. Konstruktiv kritik hör inte hemma i denna tråd alls, så det så!

Vitulv - Jävligt bra på att få en sagostämning. Dessutom bra på att beskriva miljöer.
Herr Nils - Intensiv. Han kan förmedla känslor väldigt bra (speciellt om känslan är en utskällning).
Feliath - En jävel på fabeljazzspelledande rent ut sagt.
Magnus Seter - Kul spelledarpersoner och intressanta plotter (nu kommer han bergis meddela att han enbart spelleder köpta äventyr och därför sabba det här)

Öh... de som spelleder över irc tar jag inte upp eftersom det är ett helt annat medium och det blir bara unfair att jämföra dem.

Storuggla neeeeej

Rickard

Urverk speldesign
Nu har jag mest spellett forumiter, men några har jag spelat under.

Lexx - grym på att gestalta sina spelledarpersoner.
Genesis - otrolig på improvisera och sätta en i en viss stämning.
Arvidos - har jag förvisso inte spelat med, men sett hur han spelleder och han har en energi som smittar av sig på spelarna och han brukar sällan hålla inne på berömmet, vilket jag kan tänka mig får spelarna att vilja ta för sig mer.
Axhind - kan hitta på underhållande scenarion på kort tid.

/Han som tycker alla dessa även är riktigt kreativa

Eksem

Champion
Vitulv är en jävel på att spela otäcka SLP, så att håret reser sig på armarna. Även bra på miljöer.

Arfert är bra på att vara hård och skoningslös, en mycket viktig DnD-talang.

Bearnie är toppenbra på att involvera och engagera rollpersonerna och att ta fram rollpersonernas personligheter.

Dnalor, fast det här är många år sedan, var också bra på att låta rollpersonernas drivkrafter styra spelet.

solvebring

Superhero
Vill bara göra ett inlägg med en eloge till Storuggla.
... Nej, jag hör inte till den bunt spelledare som spellett någon här, däremot så tycker jag att det är härligt av Storuggla att göra en tråd som enbart gör folk glada och nöjda med sig själva. Beröm finns det alldeles för lite utav... oftast. Kritik är alltid bra, men beröm krävs i stora mängder vid sidan om det. Bra tråd.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har bara spelletts av en forumit än så länge.

Arfert drog med mig i D&D4-spelande, och jag hade skitkul. Skön, avslappnad stämning med ett rum fullt av übernördar.

Simon

Swashbuckler
Jag har bara haft en spelledare härifrån (eller en spelledare som jag har lyckats släpa hit...!)

NilsH – Mannen som vågat spelleda den vitt omtalade(?!) kampanjen Stormarnas tid. Han är fruktat bra på att ställa fram situationer och konflikter som sätter allt rollpersonen bryr sig om på spel. Engagerande, to say the least. Dessutom har han en jävla energi och förhåller sig till spelrummet som en exciterad gasatom (eller en kattunge på speed) och är grym på att improvisera intressant innehåll utan ett ögonblicks tvekan. Vi andra i spelgruppen måste påminna oss om att vi är ju faktiskt inte Nils, så vad kan man vänta sig, för att våga axla spelledarmanteln.