Nekromanti Berömda Spelledarkaraktärer.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag har faktiskt aldrig använt mig av någon berömd karaktär, egentligen mest beroende på okunskap och att rollpersonerna har fel bakgrund och umgänge. Men i min riddar/intrig kampanj som just nu ligger i träda så är tanken att de ska möta flera av Consabers kändisar. Jag ser inget hinder för att använda berömda karaktärer om man bara gör det med måtta och omtanke.

Mouja

Hero
"Men i min riddar/intrig kampanj som just nu ligger"

Bara en fråga.. hur skall du köra din riddar kampanj? Med rollpersonerna som riddare? Jag är lite nyfiken för jag håller själv på att knåpar på en...

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Bara en fråga.. hur skall du köra din riddar kampanj? Med rollpersonerna som riddare? Jag är lite nyfiken för jag håller själv på att knåpar på en... "

En av rollpersonerna är en greveson och de andra är hans tjänare och följeslagare. Nu har vi bara spelat en enda gång när alla var trötta och bakfulla så det är svårt att dra slutsatser ifrån det spelmötet. Tanken var dock att de ganska snabbt skulle bli indragna i politiska intriger på hög nivå, antagligen bli överlistade, deporteras, våndas och sedan återvända för att hämnas långt senare. Många trådar och många aktörer. Kanske lite för komplicerad.