Nekromanti Berätta om dina knåp och projekt!

sakara

Veteran
aum....tja blir mest en hel del prepp för möterna både för de jag speleder och spelar med.

För de jag spelleder blir det mest justeringar av förmågor, fluff och dyl
Det som sticker ut mer är att jag har en stor almenacka på väggen med ett statsnamn på. Där kan jag följa alla byggnationer som händer i staden. Håller även på att strukturera upp den adminstrativa delen där.

Staden ägs av spelarna så de säger vad de vill göra och så för jag in det.

Så mest försöker jag hitta intresanta personenr/varelser som vill slå sig ned där och se hur resten av befolkningen reagerar. Kan bli en del plottar därifrån i framtiden.

Sen blir det att preppa handsouts, mest brev och dokument på brunaktigt papper för känsla. Kan röra vad som helst alt från uppdrag till rapporter om staden/brev från kontakter i andra städer.
även fixa sigill ur fimolera så alla försändelser kan spåras till rätt område.

För grupperna jag spelar med
började med att digitalisera mitt rollformulär för bättre struktur och tydlighet.
Skissar upp hur man kan förbättra gemensamma ägodelar som fordon och dyl saker.
<sen blir det en del skissande på vad min karkatär anser om SLP/gruppen som man lärt känna.

så typ de

Pilzefrau

hon/henne
Ett AW-hack för Nobilis. Skriver på spelledarregeler och tips, men har stannat av i väntan på lite mer speltest. Man kan ju inte skriva ner en massa tips om man inte testat att följa dem och se om det gick bra, jue.

Caligo

Swashbuckler
Oj. Vilket ämne.

Jag har jobbat med ett brädspel som heter Age of Adventure i några år. Nu gäller det att knyta ihop säcken och jobba klart reglerna och tillverka spelet. Trodde i min enfald att det skulle vara klart till denna julen men men...

Och så håller jag på med en fantasy-setting som heter StormRing. Håller på att skriva/speltesta för fullt...

Min fantasysetting skall vara den officiella settingen för mitt generiska rollspel QuestCore som är inne i slutfasen med reglerna och skall vara klart till Gothcon.

Till QuestCore (som ju skall funka till många olika rollspel) håller jag även på med ett skräckrollspel som heter Age of Twilight som uspelar sig runtomkring 1890 i London/England.

Förutom ett Gothconäventyr till Age of Twilight (Blodsband) så skall jag även arrangera/tillverka ett coolt dioramarollspel som heter "Spader kung och hjärter dam" till Gothcon.......

solvebring

Superhero
Tja, det är väl inte direkt något jag gör utan bara något jag håller i: Julens lilla scenarioutmaning.

En hund begraven; mitt deckarrollspel med avskalade regler och fisktanksstruktur som jag ska ta ett ordentligt ryck med så fort jag får tid att sätta mig och göra omfattande arbete.
... Till det ska 2-3 dekargåtor a la fisktank produceras.

DoD6 scenario som jag mest vill skriva för nöjets skull, det vill säga själv skrivarprocessens skull. För mitt eget spelledande skriver jag ju annars ingenting.

En artikel om spelarinflytande till Fenix, när jag nu får tid för det.

Mitt Cluedo-liknande brädspelish (eller vad det nu blir) sällskapsspel om trollkarlar som dödar varandra för att slippa konkurrensen; hårt inspirerat av Pratchett's The Unseen University.

Ett helt samhälle för utvalda, beläget i de värmländska finnskogarna, som minimodul eller mer omfattande uppslag till Sägen. Antagligen något som kan prackas på Fenix.

... Med några få undantag är det här med andra ord mest bara planer - saker jag tänkt göra.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Eksem said:
Jag gör en löpande konvertering av Dark Sun-kampanjen Dragon's Crown till DnD4E. Det inkluderar förutom stats och en justering till 4E-tempo också noggrant utvalda minis, inköp av tredimensionella dungeonväggar, ritande av hexkartor, egna slumptabeller för ökenresor samt allmänt illustrerande av statyer et al.
Fan vad coolt. Pics?

solvebring

Superhero
wilper said:
* Efter att ha släppt 0e avsnittet av en Nordnordost-podcast är jag sugen på att göra första avsnittet. Frågan är om jag skall hålla låda själv, eller försöka få till någon sorts samtal med en gäst eller annan NNO:are? Och vad jag skall prata om, natch.
Whoot, whoot, whoot?! Blir det podcast? YAY!
Det måste du självklart ta tag i. Jag vill göra. =)
... Lyssnar på testavsnittet.

Krille

Super Moderator
  • Knåpa ihop en regel för Förtvivlan.
  • Bygga handlingspottbräde.
  • Bygga rollformulär.
  • Skapa rollpersonsmallar.
  • Sätta ihop soundtrack.
  • Rita karta.

Vimes

Champion
  • Det bästa rollspelet under 2012:
  • Ett kortspel, med temat att man är driftiga företagare i en fantasyby som sponsrar hjältar. Första speltest snart (om jag hittar folk)

Eksem

Champion
Du har redan sett den här på Facebook (en Huge Umber Hulk stirrade ned partyt), men när jag får en smartphone ska jag börja fota lite mer för forumets räkning (det var Bootsy Cat som tog den här).

(Notera att det givetvis är Gamescience-tärningar som strösslats över bordet i bakgrunden)

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Starchallenge ska speltestats med nya regler (och anlednignen till denya reglerna är en story för sig jag tidigare annonserat). Annars ska jag göra grunden till kartan som min fantastiske illustratör ska pimpa upp. Annars ska ett äventyr bli klart tills i helgen för speltest. I januari ska speltest vara över och nätter får gå till att göra det läsligt. Sen - tryck!

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag har gjort det med den förra regeluppsättningen som bla resulterade i den nya och ett par goda insikter. Fö kommer jag sätta ihop en sejour till och hoppas då på riktiga kritikerskallar härifrån någon gång i december. men det kommer en egen tråd om det.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Eksem said:
Ett kommande projekt är att konvertera Vornheim och gamm-DnD till ett exoploration-baserat cyberpunk-spel. Behöver bara tid. Och en spelgrupp. Och tid.
Exploration-baserad cyberpunk? Coolt. Jag vet inte riktigt om jag kan föreställa mig hur det går till – berätta gärna mer!

Jag lever liksom med känslan att det behöver finnas något vagt postapokalyptiskt element för att det ska kunna fungera som det gör i vanligt gamm-DnD. Vornheim ändrar ju förstås förutsättningarna.

Eksem

Champion
I kort teori:

Regelsystemet är en OD&D-klon, jag tror att jag snor allt från X Plorers, mer eller mindre. Kanske justerar skillsystemet utifrån Lamentations of the Flame Princess som är sjukt bra. Aja, det är lätt kirrat i vilket fall.

Spelet är lite i Shadowun-stil, tänker jag mig. Man försöker göra pengar och överleva i en stad som är så stor att man aldrig någonsin kan se hela. XP delas ut för heists och credits. Man lånar ONETWOTHREE-kartsystemet och de fantastiska slumptabellerna från Vornheim och justerar dem för en cyberpunk-setting (man har tabeller för barer, vad folk har på kroppen, rättssystemet som givetvis är Judge Dreddigt som fan, etc). Sen behöver man lite regler för att skapa lägenheter och kontor on the fly, och någon typ av jaktregler.

Sen sandboxar man tills man tröttnar.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Mitt senaste knåp är att måla om siffrorna på några tärningar! De här tärningarna var fina men oläsliga igår, men idag är de minsann hur lättlästa som helst och ännu finare, så jag är supernöjd. Tänk vilken skillnad lite akrylbaserat vitt bläck, en pensel och lite hushållspapper kan göra.

Det började egentligen med att jag bara skulle provtesta för att se hur jobbigt det var innan jag beställde en shitload of omålade tärningar från Amerikat, och det var ganska smärtfritt.

G

Guest

Guest
Eksem said:
Bla bla bla bla bla...
Fyfan vad coolt! Jag är lätt med och spelar om du genomför det här. :gremlaugh:

Kan även bidra med att göra lite slumptabeller om herrn så önskar.