*Ögnar allt oerhört noga, googlar lite för säkerhets skull, tittar oerhört noga på den karta han har (en 3 sidig hopvikbar karta över den då befintliga världen, som man fick med orginal boxen till Eon 1), och sedan kollar allt annat han har att tillgå till*
Detta är vad jag har hittat, och det är möjligt jag har missat andra sätt. Ok... let's begin!
Som vissa har sagt så är det antagligen lättaste sättet att se Kilitzpassagen genom att kolla på Asharien Soldarn kartan... jag själv har inte denna karta, så det hjälpte ju inte mig... moving on...
Det näst lättaste sätter att se Kilitzpassaget utplacerad är för de som har tillgång till Eon IV PDF regelboken som skickades ut i samband med avslutningen av indigogo kampanjen. På näst sista sidan i PDF'en (andra halvan av en tvåsidig karta över Jargien, sista sidan i PDF'en är vit) kan man hitta passet utmärkt med en ][ grej, och med namnet "Pasagon Kilitz". Exakta positionen på kartan är längs med högra kanten, runt lite under mitten av kartan höjdmässigt sätt. Moving on...
För dom som inte har tillgång till varken Asharien Soldarn kartan, eller Eon IV kartan, men har tillgång till den 3 sidiga världskartan av Mundana, för att vara mer specifik
denna karta (vilket är ett gratis material som finns på neotech sidan
här, scrolla ner till "kartor", enda orsaken till att jag över huvud taget länkar till kartan). Då kan jag hjälpa er. Titta längs östra gränsen av Jargien, runt ca mitten höjdmässigt sätt. Leta efter Dvärgfästet "Tar-Hir Renk Ghor" (indikerad med en svart triangel), och en Jargist stad vid namnet Erafalan (indikerad med en svart fyrkant). Nu är du i rätt område. Kilitzpasset ligger sydväst om Tar-Hir Renk Ghor, ca 5 mil eller lite över en dagsmarsch fågelvägen enligt min kartas måttstock (denna måttståck finns ej på kartan som jag länkade till).
För att hjälpa er till rätt ställe. Titta på namnet av Erafalan, börja runt där sista N'et i Erafalan börjar, och leta dig sakta sydöst, låt blicken glida förbi de små röda prickarna där (som indikerar landsgränser), och exakt där, om man tittar riktigt noga på pappers kartan runt det området (går inte att se det lika bra på kartan jag länkade till) så går det se att bergets brunaktiga färg bryts utav en ljusgul, sandaktig, linje som ser ut som en 7a, 7ans "tak" går rakt över hela berget, horisontalt på kartan, väst till öst eller öst till väst (hur man nu än ser det). Sjuans "tak" är Kilitzpassagen, aka Pasagon Kilitz.
Jag skulle ju kunna göra det enkelt och bara photoshopa lite och klippa bort det mesta av kartan och bara visa just det litta området runtomkring passet, och sedan markera ut passet också... men eftersom jag inte vet vad reglerna är för sådant så låter jag bli. Tror jag har beskrivit det rätt detaljerat nog ändå för de som åtminstone äger den 3 sidiga världskartan.
Edit: Och Cieylor ger ju ytterligare ett bra förslag till det hela. Ja, jag började skriva innan Cieylor skrev sitt... och ja, det tog mig över 45 minuter att få det klart.