Nekromanti Bergstroll

Hasse

Hero
Har gjort en ny varelse till Trudvang som jag tänkte dela med mig till forumet. Varelsen hete Bergstroll. Det är med i nästa äventyr jag skall spelleda så det är inte "speltestat" än men jag tänkte att det kunde vara roligt att få lite åsikter och konstruktiv kritik om Bergstrollen.

Den version av bergstroll som bifogas med detta inlägg innehåller ett litet fel som är åtgärdat och i mitt svarsinlägg "Ändrat" Bergstroll finns en uppdaterad version.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-04-11 00:28.</EM></FONT></P>

jonix

Warrior
..se där va' trevligt! :)

Någon liten detalj bara.

Hur är relationerna till vättarna? så vitt jag (med SL-kappan på) lever de också i bergen, de måste väl vara för små, spinkiga och jobbiga för att jaga och äta? eller? avkyr de varandra? Kan det tänkas att vissa Bergstroll sammarbetar med vättarna?

Bergstroll luktar så illa det krävs ett FYS-slag för att inte få andningssvårigheter i 1T6 SR med följd att STY och SMI
Den meningen/"punkten" känns lite avhuggen...

Jamen, en sådan där spontan kommentar är väl att det ser bra ut. Behöver några som kastar sten (äkta Lucky Luke stil) på RPna när de går genom bergen... :)

"Nästa "amatör-grej" som skrivs ut för att ta plats i min nu lite tjockare DoD6-pärm".

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134
irc.sverok.se /j #rpgonline

Hasse

Hero
"Ändrat" Bergstroll.

"Bergstroll luktar så illa det krävs ett FYS-slag för att inte få andningssvårigheter i 1T6 SR med följd att STY och SMI
Den meningen/"punkten" känns lite avhuggen..."

Ooops, Ändrar genast på detta. bifogar fil med ändrad mening.

"Hur är relationerna till vättarna? så vitt jag (med SL-kappan på) lever de också i bergen, de måste väl vara för små, spinkiga och jobbiga för att jaga och äta? eller? avkyr de varandra? Kan det tänkas att vissa Bergstroll sammarbetar med vättarna?"

Har faktiskt inte tänkt så långt, spontant så tänker jag att det varierar, kan finnas områden där de samarbetar fast på andra håll så är de osams. Så svaret blir att det är upp till varje SL att göra som han vill.

Hasse

Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-04-11 00:25.</EM></FONT></P>

Sårias

Veteran
Tackar och bockar [lite OT]

Mycket trevligt som sagt. Skall nog skicka ut rp:na på en runda att hindra denna ras från att skapas och utvidgas...har inte läst om den men den kommer användas. Hmmm...den skall nog ha skapats av...den där onda magikern...eller så har han dom bara som vakter...aja i vilket fall som helst nu har jag ytterligare något nytt att kasta på rp:na. Tackar åter igen. Hehe med fällorna jag hittade här någon stans...så borde det bli ett kul äventyr.

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!

S_Edmark

Veteran
Pink Floyd... Trevlig låt de där.

Vargas

userfriendly

Warrior
PDF!

Gazkalaz... kan du inte lägga ut en version i PDF-format också? Visst, jag har word - men det är jobbigt att installera. *vore tacksam*

Ofeig

Warrior
Fixat!

Vassegod...

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Hasse

Hero
Re: Fixat!

Tackar! Har själv bara Acrobat reader, antar att det behövs en Adobe Acrobat för att göra PDF-filer vilket jag inte har. Tills vidare kommer därför de filer jag bifogar med inlägg att vara i Word-format.
Fast jag är faktiskt sugen på att försöka komma över en en adobe acrobat billigt, om det går, då jag gärna skulle vilja kunna göra PDF-filer, tycker själv det blir snyggare layout i PDF.

Hasse

Pink Floyd

Edgar

Warrior
Acrobat(ot)

Du skall veta att det inte är Acrobat som gör layouten, utan man använder ett layoutprogram och sedan transförerar (eller nåt) documentet till .pdf för att alla skall kunna titta på det (så man inte behöver köpa InDesign för 10.000 kr...)

//Kalle - konvent eller!

Hasse

Hero
Re: Acrobat(ot)

ok, vad gör acrobat då?

Hasse

Pink Floyd

Hygglo

Veteran
...Att man kan läsa PDF-filer...

Vad annars? Du fick ju svaret i förra inlägget...

"förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet."
/Okänd

Hasse

Hero
Re: ...Att man kan läsa PDF-filer...

Det är är väl med Acrobat readern som du läser PDF-filer och med Acrobat så skapar och layoutar du PDF-filer eller? det är det jag undrar iom att acrobaten inte är freeware utan vanlig software som kostar en massa pengar så bör det väl ha fler funktioner än att bara göra om t.ex. word-filer till PDF-filer. Sedan kan man säker läsa PDF-filer med Acrobat med iofs.

Hasse

Pink Floyd