DeBracy
Eventuellt helt fantastisk
Jag läste ut Demonprinsessan inatt (andra boken i Legenden om Morwhayle) och hade stort nöje av sidan 294:
Nu börjar jag förstås undra om det inte finns fler roliga referenser av det här slaget som jag har missat. Nån annan som lagt märke till nåt?
Det är alltså under slutstriden med Scurvley som Rådets magiker lägger nån formel som manifesterar sig som en regnbåge. Scurvley tillintetgör den genom att en enorm hand stiger upp ur malströmmen och sluter sig om regnbågen som till slut bågnar. Lät väldigt bekant för mig:
Innan detta händer säger också en av magikerna "Se där. Vid horisonten! Jag kan se en regnbåge resa sig!" vilket är direktöversatta fraser från slutet på låten Stargazer som finns på just skivan Rising. Underbart!
Innan detta händer säger också en av magikerna "Se där. Vid horisonten! Jag kan se en regnbåge resa sig!" vilket är direktöversatta fraser från slutet på låten Stargazer som finns på just skivan Rising. Underbart!
Nu börjar jag förstås undra om det inte finns fler roliga referenser av det här slaget som jag har missat. Nån annan som lagt märke till nåt?