Jag var ägig på det här spelet på den gamla tiden (i internet-tid; två veckor sedan), men då fanns det bara 35 nivåer (inkl. de sista fyra bonusbanorna). Jag kommer ihåg när vi på forum diskuterade huruvida interest-fire-interest-interest var bättre/sämre än interest-interest-fire-interest. Vi kom iaf snabbt fram till att det bara var interest och fire som var något att ha.
Då tröttnade jag lite, eftersom jag alltid tröttnar på självklara och tråkiga avvägningar i spel.
Taktikguide: Allt handlar om interest, vilket betyder att det hela tiden gäller att köpa så lite man behöver, för att få ut så stor ränta som möjligt. Ta upp papper och penna och för bok över banorna så att du vet exakt vad som behövs. Typ:
15 (3,3,3,2 räcker inte!)
24 (Fire 4,4,3 (aningens overkill - prova 4,4,2))
osv. (den där datan gällde gamla spelet - de funkar förmodligen inte i det nya, eftersom nya banor tillkommit)
Lär dig också vilka platser som passar bäst för dina kanontorn. Att sätta kanoner så att de kan skjuta in mot hörnen ser bra ut, men är mycket sämre än att kunna skjuta mot raksträckor där fienderna först åker fram på ena sidan, och sedan kommer tillbaka på den andra; såsom i längan ute till höger och nertill. Anledningen till detta har med splashskada att göra. Betydelsen av bra position är dock viktigast när man har få kanoner. När man börjar 10+ så spelar det inte riktigt lika stor roll längre.
Jag orkar nog inte börja föra bok över det här spelet igen (vilket man måste för att vara någorlunda framgångsrik), men jag hade skitkul med det när jag först upptäckte det (på den gamla goda tiden fick man inte ens någon varning innan speed- och airbanorna, och det fanns inga healthbars eller något sådant. Det var tider, det) och funderade till och med på att göra ett brädspel som simulerade lite av den här spelkänslan.