Re: Den tekniska förklaringen
Du missar vad det är jag menar och nitpickar istället på en uppenbar överdrift som jag naturligtvis inte menade i dess ordagranna bemärkelse.
Jag menar att jag tycker det är bra att prickarna försvinner från forumet efter att man har besökt det. Eftersom jag förhoppningsvis har läst de inlägg jag anser vara intressanta innan jag loggar ur så är det inget problem. Jag får dock den adderade funktionaliteten att när jag loggar in nästa gång så ser jag direkt vilka som är nya sedan min senaste inloggning.
Det är en väsentlig skillnad mellan ovanstående funktionalitet och att prickarna ska visa på att inlägget är oläst. Och för min egen del tycker jag att nuvarande förfarande är mycket mer användbart, speciellt i forum med många inlägg där jag kanske bara är intresserad av en del.
Däremot kan jag hålla med Sereg om att ett sigill inte är det bästa för att visualisera funktionaliteten som den är utan hade passat bättre till den funktionalitet som du förespråkar. Men å andra sidan har jag inget bättre förslag till hur det skulle se ut annars, så jag tycker det är bra som det är.
Tyvärr kommer jag själv inte programmera om systemet att fungera som ni vill (dels av egoistiska skäl (det är svårt att lägga ner tid på att skapa funktionalitet som man själv inte tycker om) men främst av tidsmässiga skäl). Men jag kan framföra till huvudutvecklarna att det vore bra om man själv kunde få välja mellan de två olika funktionaliteterna.
MVH Olle Johansson
Chefredaktör,
www.rollspel.nu