entomophobiac
Low Prep High Play
Satt och kladdade lite häromdagen, som vanligt när jag inte har så mycket för mig.
Även om de idéer jag har blir allt mer komplexa och, förhoppningsvis, allt mer färdigställda, så finns det fortfarande mängder av frågetecken kvar att räta ut.
Ett sådant frågetecken är hur man egentligen beskriver sitt spel för att det ska väcka intresse. Det finns så många spel på marknaden - i synnerhet marknaden för gratisrollspel - att de flesta inte orkar bry sig om de inte får syn på något väldigt, väldigt intressant. Jag själv är inräknad.
Men vad är det egentligen som får folk att lyfta på ögonbrynen, tanka hem och rent av läsa ett amatörspel?
Skulle till exempel följande beskrivning (av ett av mina projekt) vara något att bry sig om?
"One day.
One day, diversities of heritage and blood will spawn open conflict.
One day, conspiring nobles will plot and scheme for the last time.
One day, the Fellowship will shed the last drop of heretic blood.
One day, the Guardian will fall, unable to protect mortality.
One day, the gods will once again roam the world freely.
One day, everything we believe in will be proven wrong.
One day.
But not today.
Not if you can stop it.
THE DARK SPIRE is…
…a complete role playing game in a world greatly inspired by the sub-modern horror tradition as well as the European middle ages.
…an incredible resource for both players and gamemasters, providing a treasure trove of tips, ideas, fiction and rules to use in any way suitable to the gaming group.
…a fully realized universe of war, intrigue and arcane power, where the focus rests not on combat but on character interaction and impersonation.
THE DARK SPIRE contains…
…an introductory chapter quickly presenting players of other role playing games as well as players new to the hobby with the concepts of the game.
…a massive encyclopaedia section dedicated to the world of Thalum, where the game takes place; a section that can be used both as a reference and as an informative chapter about the world.
…a complete and dynamic rule system focused on speed, drama and intrigue more than anything else, and customizable down to the last detail.
YOU ARE WELCOME to…
…enter the world of the Bellum Deus; the war of the gods. Where the scale between the immortal gods and the world’s mortal inhabitants is slowly tipping, and must be restored for the world not to end."
----
Problemet, som jag ser det, är att man lätt svävar ut och skriver alldeles för mycket. Det ska trots allt bara vara en enkel beskrivning som man ska kunna läsa sig igenom i en hypotetisk spelbutik när man bläddrar i boken och får syn på baksidan.
Det är vad det ska motsvara.
Så, kommentera gärna den häringa texten, och gärna än mer vad ni själva går på när ni ser en ny produkt som ni inte hört något om tidigare.
Även om de idéer jag har blir allt mer komplexa och, förhoppningsvis, allt mer färdigställda, så finns det fortfarande mängder av frågetecken kvar att räta ut.
Ett sådant frågetecken är hur man egentligen beskriver sitt spel för att det ska väcka intresse. Det finns så många spel på marknaden - i synnerhet marknaden för gratisrollspel - att de flesta inte orkar bry sig om de inte får syn på något väldigt, väldigt intressant. Jag själv är inräknad.
Men vad är det egentligen som får folk att lyfta på ögonbrynen, tanka hem och rent av läsa ett amatörspel?
Skulle till exempel följande beskrivning (av ett av mina projekt) vara något att bry sig om?
"One day.
One day, diversities of heritage and blood will spawn open conflict.
One day, conspiring nobles will plot and scheme for the last time.
One day, the Fellowship will shed the last drop of heretic blood.
One day, the Guardian will fall, unable to protect mortality.
One day, the gods will once again roam the world freely.
One day, everything we believe in will be proven wrong.
One day.
But not today.
Not if you can stop it.
THE DARK SPIRE is…
…a complete role playing game in a world greatly inspired by the sub-modern horror tradition as well as the European middle ages.
…an incredible resource for both players and gamemasters, providing a treasure trove of tips, ideas, fiction and rules to use in any way suitable to the gaming group.
…a fully realized universe of war, intrigue and arcane power, where the focus rests not on combat but on character interaction and impersonation.
THE DARK SPIRE contains…
…an introductory chapter quickly presenting players of other role playing games as well as players new to the hobby with the concepts of the game.
…a massive encyclopaedia section dedicated to the world of Thalum, where the game takes place; a section that can be used both as a reference and as an informative chapter about the world.
…a complete and dynamic rule system focused on speed, drama and intrigue more than anything else, and customizable down to the last detail.
YOU ARE WELCOME to…
…enter the world of the Bellum Deus; the war of the gods. Where the scale between the immortal gods and the world’s mortal inhabitants is slowly tipping, and must be restored for the world not to end."
----
Problemet, som jag ser det, är att man lätt svävar ut och skriver alldeles för mycket. Det ska trots allt bara vara en enkel beskrivning som man ska kunna läsa sig igenom i en hypotetisk spelbutik när man bläddrar i boken och får syn på baksidan.
Det är vad det ska motsvara.
Så, kommentera gärna den häringa texten, och gärna än mer vad ni själva går på när ni ser en ny produkt som ni inte hört något om tidigare.