Nekromanti Beställ en illustration. (träning.)

KamiFisk

Hero
Eftersom det finns ett gäng "budding" illustratörer på forumet tyckte jag att det skulle kunna vara en kul idé att sätta upp låtsas beställningar.

Tänkte att det skulle gå till såhär:
En beställare lägger upp önskemål på en bild en god beskrivning på vad denne vill ha.
Beställningarna får tas emot av alla som vill göra dem.
Bilderna laddas upp i tråden. Som svar på beställarens post.
Vem som helst får göra en beställning.

(Detta är ingen tävling)
(Kom på att detta kanske är fel tråd att lägga den i men det får någon mod avgöra.)

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Det kan nog vara en ide att lägga en deadline på en vecka, så att det inte dyker upp 300 "beställningar" på en gång.

Laowai

Hero
Kan börja då:
Ung kvinna, 18-20 års ålder.
Blond, gröna ögon, skapligt söt, men ser inte ut att veta om det.
Frisyr spelar inte så stor roll, men tjocka flätor är fint.

Klädd i blå uniform (spejare på ett luftskepp)
Knälång olje/skinnrock över uniformen.
Bälte med pistoler, en karbin över axeln och ett långt flintlåsgevär (typ en brown bess) med ett enklare kikarsikte.
Knähöga stövlar.

Något i den stilen?

Laowai

Hero
Annat än att hon ser ut att ha benet väl högt upp ser det bra ut. Kanske har hon foten på något i size fotpall?

Laowai

Hero
Jaa, det är coolt :gremsmile:
Hon kanske kan sitta på flygplanskroppen eller kanten på cockpit med fötterna på vingen. Planet kan se lite sopwith camel-igt ut.

Laowai

Hero
Den första bilden ser skitbra ut, fast mer "spanar efter faror/ser cool ut" än "jag undrar varför det heter "mås". Mås, vilket konstigt ord, vad ska jag öta till middag?"

w176

Förlorad dotter
Laowai said:
Den första bilden ser skitbra ut, fast mer "spanar efter faror/ser cool ut" än "jag undrar varför det heter "mås". Mås, vilket konstigt ord, vad ska jag öta till middag?"
Jovisst men är det enda man vill ha ut an en referensbild vinkel på en arm som hållet i ett geväd duger det.

KamiFisk

Hero
Sista fråga, innan jag gör klart bilden ikväll.
Vill du ha en bild med eller utan lineart.
Lineart gör att det ser mer serietidnings aktigt ut då det. Medans utan ser det lite verkligare ut.

Laowai

Hero
Ge den lineart för all del, men gör den rätt tunn, så inte cel-shadead, utan att man bara ser en tunn outline.

Recca

Femme Fatale
Dina rollspelskompisar kommer va så avundsjuka när du kommer med en rollpersonsbild tecknad på beställning. :gremsmile: