Nekromanti Beställ en illustration. (träning.)

KamiFisk

Hero
Tog lite längre tid än väntat, då jag inte ritat på min wacom på ett tag fick jag ont i handen snabbt =).
Här är iaf en halvfärdig bild. Lägger till skuggningen och ytterligare detaljer imorgon.
Nu sova.

Attachments

KamiFisk

Hero
Klar. Blev inte riktigt som jag tänkt då jag lyckades fucka upp min lagerhantering. Det blev tre olika versioner för jag passade på att leka med bild inställningar i PS.

1. Skarpare

2. Vanlig

3. Sepia

Max Raven

T12-kultist
Hm. Kanske skulle prova? Säg till om det är något ni funderar över:

Scen: På en annan planet, i "prefabbad" kolonimodul (väldigt avskalad och funktionell). Runt/över bordet finns 2-3 döda, som om de avlidit under måltiden (tomma kläder fungerar, ben... vilket som). En underlig svamp eller mögelväxt växer över/ur dem. Den vänder sin uppmärksamhet (med mörka fiskögon?) mot den som just stigit in - person i rymddräkt, (av astronautstuk - lite bulkig unisex alltså) där emblemet "Space Force" finns på axeln, som med vapen i hand stigit in genom dörren för att se scenen ovan. Man kan se ansiktet genom hjälmglaset - förvånat/chockerat.

Gärna i lite suggestiv svartvitt a la Kari Leppänens/Rolf Gohs bläck.

Okej, det där kändes ganska luddigt. Men något sånt? Om jag skulle skicka den här beskrivningen till en illustratör - vad skulle behöva vara tydligare? Jag är delvis luddig för att jag inte har exakta preferenser för hur vissa av bildens element ska se ut.

(Det här var f ö en fundering jag hade till en illustration till the Great Leap.)