Nekromanti Beställa illustrationer? Sverok kan subventionera

Tempelhand

Veteran
Många härinne verkar skrika efter illustrationer lika mycket som de saknar pengar. Jag kan gärna göra vissa illustrationer, men eftersom jag ofta lägger ner över femtio timmar på de större arbetena blir prissumman ibland lite för hög, även om jag försöker pressa ned priserna till rent snuskigt låga nivåer.

Om du är ansluten till en spelförening kan lösningen vara att söka "Projektbidrag" från Sverok.
För mer detaljer, se nedanstående utdrag från ett email jag fick från en i Sveroks kansli:

----

Hejsan Stefan!

Det är mycket möjligt [att få bidrag till illustrationer]. Du kan läsa mer om våra särskilda stöd på den här sidan:

http://www.sverok.se/foerening/bidrag/extra-bidrag/saerskilt-bidrag.html

Och sen kontaktar ni Alexander Kjäll alexander.kjall@sverok.se i förbundsstyrelsen med er idé så hoppas vi att det blir ett häftigt projekt av det hela.

Lycka till!

----

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Frågan är om detta betyder att det går att söka bidrag för att utveckla rollspel, alltså fixa illustrationer till rollspel man skriver och tänker publicera...

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det lär gå att få på bivägar, i alla fall om man är några stycken.

Då kan man ju starta en studiecirkel kring bygget. Eller ha aktiviteterna i skrivandet som "spelträffar". Nuförtiden kan man ju till och med få bidrag för möten över Internet som jag förstår det. Så det borde gå bra att håva in lite pengar den vägen om man vill köpa illustrationer på annat håll.

Tempelhand

Veteran
Re: Beställa illustrationer? Sverok kan subvention

Antagligen inte, Krank, eftersom det dels kan vara kommersiellt, dels inte liknar ett "nytt, häftigt projekt". Däremot kan man kanske sätta in ansökan och illustrationerna i ett mer projekt-event liknande sammanhang men ÄVEN använda bilderna till rollspel?

Tex "Vi behöver asgrymma illustrationer till ett konvent/speciell sammankomst/ny idé och undrar om ni kan bidra med hälften av pengarna"... Nåt i den stilen.