Nekromanti Beställt från Eaglegames.net. Seriös sida? JA!

RPG2000

Veteran
EDIT 13-02-20: Prylarna kom idag, så oron var obefogad.
Eaglegames.net rekommenderas starkt!

Uppdatering 13-02-17: Jag har ännu inte fått svar från EG, men totalsumman som dragits från mitt kort har nu justerats till 136kr, vilket är c:a 21 dollar, alltså 8 dollar billigare än överenskommet.
Jag har visserligen inte fått varorna än (det brukar kunna ta några veckor från USA), men det verkar ju positivt.
Jag undrar om någon har erfarenhet från näthandel på Eaglegames.net.
Jag har lagt en beställning men är lite orolig.
Jag kontaktade dem via sidan och frågade om fraktkostnad till Sverige för tre specificerade varor.
Någon vecka senare fick jag svar från en "Garret" att summan skulle bli 20 dollar om jag nämnde detta plus hans namn i kommentarfältet vid beställningen.
Jag gjorde så och fick snart ett e-kvitto på beställningen där frakten var på 39 dollar istället för överenskomna 20. 39 dollar (plus priset för varorna)är dragna från mitt konto.
Både mailet från "Garret" och e-kvittot sändes från Gmail-adresser, och i efterhand upptäckte jag att Gmail har flaggat för att de "kanske inte är riktiga Gmail-konton". Jag blev orolig och klickade genast på "anmäl misstänkt lösenordsfiske", och förde även över alla pengar på mitt kreditkort till ett annat konto.
Jag överreagerar kanske, vilket förmodligen beror på min dåliga nätkunskap, och det rimliga är ju att jag kontaktar Eaglegames igen via sidan och frågar vad som hänt, men jag tänkte ändå kolla om någon har haft med dem att göra.
Tack för att du orkade läsa, och ursäkta eventuella slarvfel. Jag är trött och nojjig.

Andy

Vila i frid
Re: Beställt från Eaglegames.net. Seriös sida?

Det låter jättetråkigt och jag känner igen din oro. Jag har också beställt rollspel, betalat i förväg och undrat om jag skulle få sakerna eller inte.

Jag har ingen erfarenhet av eaglegames.net men deras sida verkar seriös när jag tittar på den.

Jag hoppas att du får dina grejer. Jag håller själv på med försäljning av spel via nätet och dåliga shoppar och leveranser skapar dåligt rykte för oss alla.

Lycka till!

God45

#PrayersForBahakan

Jag har ingen personligerfarenhet av att ha beställt från Eagle Games. Men är inte de företaget som gjort brädspel som det officiella Age of mythology spelet och det jättehyllade Attack!? För då verkar de ganska seriösa :gremsmile: De har fått en massa bra kritik om sina spel på rpgnet i alla fall.

RPG2000

Veteran

Jo det är dem.
Nog verkar företaget seriöst, men när summan blev för hög, samtidigt som Gmail skickde en varning om mail-adresserna, så blev jag orolig.
Mer för att någon tredje part skulle hackat sidan eller min mail, för att komma över kortuppgifterna (jag kan väldigt lite om sånt).
Jag har kontaktat EG igen och förhoppningsvis löser det sig.

MattiasLejbrink

Swordsman

RPG2000 said:
Jo det är dem.
Nog verkar företaget seriöst, men när summan blev för hög, samtidigt som Gmail skickde en varning om mail-adresserna, så blev jag orolig.
Mer för att någon tredje part skulle hackat sidan eller min mail, för att komma över kortuppgifterna (jag kan väldigt lite om sånt).
Jag har kontaktat EG igen och förhoppningsvis löser det sig.
De flesta kreditkort har numera en verifieringsrutin där du måste ange lösnord och betlningsmottagaren anger en lösenfras som du uppgivit när du reggade kortet. För Visa hette detta "Verified by Visa". Om de som ska dra beloppet uppger korrekt lösenfras kan det omöjligen vara bedrägeri. Andra butiker drar bara beloppet utan att du behöver uppge kod. Men om du blir blåst på det sättet garanterar jag dig att betalkortsutställaren ersätter dig på momangen. Bedrägerier är nämligen extremt pinsamt för betalkort vars rykte bygger på att de är säkra. Ett sätt för betalkortsföretagen att behålla detta rykte är att ersätta blåsta kunder direkt från egen kassa medan man utreder.

RPG2000

Veteran

Jojag vet, men lösenordsrutinen har bara förekommit när jag handlat från svenska sidor, aldrig utländska.
Egentligen reagerade jag mest på varningen från Gmail, vilken fick mig att undra om nämnde "Garret" verkligen arbetar för EG. Det är lugnande att ingen annan verkar reagera på det.
En fullt rimlig förklaring är ju att Gmails varning är helt obefogad (det står ju "kanske inte är en Gmail-adress), och att feldebiteringen kommer att justeras nu när jag kontaktat EG. Möjligen får de lite extrajobb i.o.m. att jag aanält deras mail till Gmail(?).
Om allt löser sig så är ju "Garret" inte alls någon bedragare utan en synnerligen trevlig kille som verkligen ansträngt sig för att hitta en billigare fraktmetod, och detta för en order på 9 dollar.
Jag uppdaterar när jag vet hur läget är.

RPG2000

Veteran

Jag har ännu inte fått svar från EG, men totalsumman som dragits från mitt kort har nu justerats till 136kr, vilket är c:a 21 dollar, alltså 8 dollar billigare än överenskommet.
Jag har visserligen inte fått varorna än (det brukar kunna ta några veckor från USA), men det verkar ju positivt.
Jag lägger detta till trådstarten om jag fortfarande kan ändra den posten.

RPG2000

Veteran

Prylarna kom idag, så oron var obefogad.
Eaglegames.net rekommenderas starkt!