Sist på bollen!
Jag tänkte göra en poddinspelning, men eftersom det blev teknikstrul fick det bli
en bloggpost. För de som vill ha det lite mer komprimerat kan jag summera lite av de awesome saker som jag var med om direkt här.
Den första skedde på onsdagen innan konventet då jag fick äran att vara premiärgäst hos Vi Spelar Rollspels nya poddcast Spelskaparna. Jag fick berätta lite om Bortom: Lögnens slöja och sedan spelleda berättelsen Det illyriska blodet (som arrangerats på GothCon för ett antal år sedan). Oerhört rolig upplevelse! Premiär i sommar, men nedan finns en sneak peak.
På GothCon släpptes nästa Polaris: Smugglarnas stad, nästa bok till Leviathan och första riktiga världsboken som jag publicerat. Ska bli intressant att se feedbacken på det.
Hade flera trevliga spelgrupper som spelade Fångarna i djupet - och grupperna var fantastiska. Det var jätteroligt att få spela med krank och company igen. Vad som dock kanske var ännu roligare var att jag även fick spela med Cissi i år. Det var awesome! <3
Jag hade även chansen att få tala ostört med Joe Dever en längre stund och beröra nostalgi såväl som skapandeprocessen (otroligt roligt att se hur vi har en liknande arbetsprocess), men även att få ett längre samtal med Tove om Western och karaktärsskapandet. Det gjorde mig såld på spelet - trots Western inte är min genre (nåja, bättre än fantasy iaf.
).
Överlag ett mycket trevligt konvent med många spelpass, lite social interaktion (jag är sjukt blyg, så om jag inte hälsade på dig betydde det troligen att jag var rädd för dig) och en härlig atmosfär. Ser redan fram mot nästa år!
Det här blev årets loot för mig på resan till GothCon och hem: