Jag har inte så mycket erfarenhet av att spela kampanjen, men har läst den samt 2-3 krönikor från när andra spelat den. Utifrån mitt perspektiv och tycke känns det rätt att spela.
1.
Vid Regnbågens Slut (där jag hade introducerat Järnringen och PSIPO). Hade även valt att använda några av äventyrets SLP t.ex. Smilet och Översten (eller Överstinnan om man hellre vill det) som rollpersoner för att ge dem lämpliga drivkrafter som hänger ihop med fortsättningen. Tycker det är lite trist att Tijuana skall vara prostituerad och tror det hade funkat minst lika bra (bättre) om hon t.ex. var en journalist som blivit påkommen med att nysta i Linus Drakes koppling till Vita Liljans Redskap. Smilet är Tijuanas vän och gömmer henne samtidigt som han ber sin bekant Översten (och resten av RP kan vara hans äventyrargäng) att skydda dem. Hade också planterat att Översten och några kompanjoner skulle starta ett fornskrotbolag i Pirit (Överstens filial) och Nordholmia (kollegornas filial) samt gärna ett besök hos Peckwickklubben där man iscensätter von Maadmans föreläsning om mutanternas ursprung. Kanske etablera Manfred Lund som vän till RP redan här. Jag hade låtit Smilets onkel bli kidnappad istället för Smilet och Herrgården vara Vita Liljans tillhåll där Tijuana snokat och blivit påkommen. Kanske Översten som ovetande lönnättling eller släkt med familjen Wrede.
2.
Hertz Kanal - Efter händelserna i Hindenburg så beger man sig till Pirit (kanske är man jagade ur staden av Drake &co) och att lägga bygget av Hertz kanal här gör det möjligt att detta utvecklats till en möjlig kanalrutt när man senare återvänder norrut (vilket ger intrycket att spelvärlden utvecklas).
3.
Pirit - Här är Överstens fornskrotbolag etablerat och medan man etablerat saker i staden (Vita Kåren, olika gangsterfraktioner, Rädslan för Rubbitar och marodörer, Poirotalliansen m.m.) så kan man varva med heliograf-meddelanden från filialen i Nordholmia där man fått tag på roboten men i senare meddelanden är man förföljd och till sist ett meddelande där man flyr staden med roboten vilket bäddar för upptakten till "Huvudjägarna"-delen. Jag hade även spetsat till "Knegarfurstens Sorti"-delen med att etablera Gunda Hutt som Överstens syster och att Clemens har en romantisk relation till Översten så konfrontationen i slutet blir ett än svårare val. Skulle även vara intressant om Översten tidigare tjänstgjort inom Vita Kåren och har dem som antagonister. Slutscenen med cliffhanger bör vara det störtande himlaklotet (från bokens baksida).
4.
Nordholmia - Beroende lite på hur RP väljer i Pirit så kan det finnas en allierad i familjen Falck. Hade ersatt de antagonister som finns här med de från Pirit som överlevt för att tighta till kampanjen.
5.
Hindenburg - Även här lyfta in de antagonister som överlevt tidigare. Glöm inte avslutningen i nättillägget "Ett högflygande alternativ" som blir en episk final.
Förutom att läsa kampanjmaterialet så rekommenderar jag krönikorna från andra kampanjer som kan ge många idéer t.ex.
Skrot, svett och tårar eller
Den vilda kampen om gryningen.