[Bestar och bravader] Ett klassiskt svenskt fantasyrollspel

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Vet inte om detta alls är relevant. Men för nått år sen skrev jag straightforward role-playing: https://straightforwardrp.github.io/
Lite som ett skämt och lite som en kommentar på att brp alltid, av någon anledning, känns krångligt.
Kanske finns nått där?

ChrilleT

Swordsman
Kul och intressant projekt. Hoppas det är ok att man hjälper till att leta lite stavfel och sånt (inte för att jag hittat många än iofs).

ceruleanfive

Bläckfisk
ChrilleT;n339205 said:
Kul och intressant projekt. Hoppas det är ok att man hjälper till att leta lite stavfel och sånt (inte för att jag hittat många än iofs).
Det är enbart superuppskattat.

McAber

Varulv
Inte så många monster/varleser än. Blir lite osäker på vilken form de ska definieras. Jag gissar de behöver mer data ju mer de skiljer sig från människor?

MetaLarsson

Warrior
Spännande att följa utvecklingen av detta. Än så länge tycker jag att ser ut att gå åt rätt håll. :)

Jag vet att det är en grovt helig ko att flytta på men... Inte bör väl Närstrid egentligen vara baserad på Fysik, väl?..

Jag inser att det är både praktiskt och mycket traditionellt att bunta ihop all närstrid till en färdighet men egentligen så handlar väl även att slåss i närkamp mest om teknik? Sålunda bör väl Smidighet vara minst lika inflytelserikt för färdigheten närstrid?

ceruleanfive

Bläckfisk
MetaLarsson;n339335 said:
Spännande att följa utvecklingen av detta. Än så länge tycker jag att ser ut att gå åt rätt håll. :)

Jag vet att det är en grovt helig ko att flytta på men... Inte bör väl Närstrid egentligen vara baserad på Fysik, väl?..

Jag inser att det är både praktiskt och mycket traditionellt att bunta ihop all närstrid till en färdighet men egentligen så handlar väl även att slåss i närkamp mest om teknik? Sålunda bör väl Smidighet vara minst lika inflytelserikt för färdigheten närstrid?
Kul att höra!

Jag är med på vad du menar, men håller nog inte riktigt med. Som en hyfsat smidig fighter som slåss regelbundet mot vältränade fighters kan jag dessvärre intyga att fysik är betydligt mer avgörande. :) Sedan ligger ju den spelmekaniska tekniken främst i färdighetsvärdet, medan grundegenskaperna bara är grundläggande förutsättningar.

Oavsett känner jag nog att det blir enklast och bäst balanserat att ha nuvarande upplägg. Men synpunkten uppskattas varmt!