Nekromanti Bestialiska Folk?

DarkRaven_UBBT

Veteran
Japp, lirar en kamorf som RP just nu, roligaste karaktären jag nånsin har spelat :p

Kan beskriva honom mer när jag har skrivit klart bakgrundshistorien riktigt (väntar på bestialiska folk och ska beställa den där Fenix tidningen så att jag får bakgrunden relativt officiellt korrekt)

En sak jag har undrat över, vad vet omvärlden om kamorfer? Vet folk att dom är relativt civiliserade eller blir det bondepöbel med extra facklor och korsfästning om folk utanför takalorr ser en kamorf? (daak dyrkande områden räknas inte, dom är dryga på riktigt och korsfäster allt som rör på sig ändå :gremsuck:)

Ymir

Liten kantbaron
Kan beskriva honom mer när jag har skrivit klart bakgrundshistorien riktigt (väntar på bestialiska folk och ska beställa den där Fenix tidningen så att jag får bakgrunden relativt officiellt korrekt)
Gör gärna det, jag har skrivit kamorferna i deras nya tappning och är hemskt intresserad av vad folk hittar på med dem.

Omvärlden vet mycket lite om kamorfer; de är en uråldrig, tillbakadragen och hemlighetsfull ras. Tirakerna fruktar dem faktiskt; då kamorferna tillochmed är bättre än tirakerna själva på att överleva och gömma sig i Takalorrs djungler, och besitter magiska krafter bortom det mesta tirakerna skådat. Det händer att kamorfer rör sig bland människor, framförallt i Västlanden och södra Asharina, så är det nånstans vanligt folk har hört talas om dem, är det där. I Västlanden är de kända som en kraftfull, farlig och mytomspunnen spillra av en mäktig forntida civilisation; medan deras rykte i Soldarn och Västmark inte är fullt så dramatiskt - där är det framförallt ett litet antal kamorfer som gjort sig kända i den undre världen som sällsynt skickliga lönnmördare. Namnet 'Kamorf' kommer från ett jargiskt ord som betyder 'dråpare'.

Utanför Västlanden, Soldarn, Takalorr och Västmark är det mest bildat folk som överhuvudtaget har hört talas om kamorfer; och än färre har någonsin sett en. En smula förenklat är det ingen överdrift att säga att omvärlden knappt vet någonting alls om kamorferna.

Du bör kanske förbereda dig, dock, på att kamorferna i B&M och Fenix är väldigt annorlunda från hur de presenterades i 'Monster i Mundana' för många herrans år sedan.

- Ymir, pömsig

DarkRaven_UBBT

Veteran
Ah, I see, vi har hållit oss i asharien och lite på takalorr än så länge, men för tillfället är vi påväg mot Ebhron (long story).

Jag har hållit bakgrunden väldigt öppen hittils pga att jag antog att dom skulle ändras en hel del med bestialiska folk. Men av det jag har läst här på forumet så har jag kommit fram till att han tillhör en lite extrem gren av dom som inte vill negera odödlighetsrutualen.

Han vill inte bara stoppa dom utan även utöka odödligheten till nånting som är i närheten av lichens regenerering av skador (kommer aldrig lyckas, men kan inte skada att försöka) så han reser runt för att lära sig så mycket om alla magiska aspekter som möjligt och "lootar" ruiner och liknande på jakt efter föremål/skrifter/whatever som kan tänkas vara användbart.

En sak som jag måste förklara på nått sätt är hur min char ser ut, hittade en bild som jag gillade och körde med innan jag fick tag på monster i mundana och kunde läsa hela beskrivningen där jag fick reda på att dom hade läderaktig hud. Min char är fjällig och har horn som går i en rad från huvudet ner längs ryggraden. (älskar bilden så vill bortförklara det på något praktiskt sätt istället för att fixa nånting som liknar mer kamorfiskt :p)

Regmolar

Swashbuckler
Jag rekommenderar isåfall artikeln om kamorferna i Fenix 3/2005. Den är mer än dubbelt så lång som kamorftexten kommer vara i själva modulen.
Går det inte att lägga upp de bitar som fattas någonstans då? De har ju redan stats för såväl grottroll som hyggelmonster om man letar lite, så en del fluff om kamorferna lär väl knappast minska försäljningen av Bestialiska Folk?

Fram för fler utsorterade bitar tilltänkt info på hemsidan! :gremsmile: (var det inte någon som skrev något om tauperna för ett tag sedan? :gremwink:)

Erratan får gärna uppdateras också :gremsmile:

k7e9

Hero
Dom är här!!

Nu är äntligen böckerna här, härliga tider... Då har jag något att göra över jullovet (förutom hemtentan jag har)...

Bättre sent än aldrig, och så mycket efter var det inte... Bara känns så långt när man längtar... :gremwink:

DarkRaven_UBBT

Veteran
Har nu börjat läsa bestialiska folk (helt underbar bok) och har en praktisk lösning på mitt problem med utseendet *yay*

Mer om det om jag orkar lägga upp bakgrundshistoria o sånt fluff när den är klar.

AEGIS PRIME

Swordsman
Re: Leveranser av Bestialiska folk och katres gåtor

Tja Legion

Så jag som har beställt både Noir och de två fina EON modulerna får vänta mig en leverans efter jul?

Tacksam för svar (har fortfarande inte fått ngn bekräftelse på min beställning, men Legion sa att det var OK, så jag litar på honom...)

Big Marco

Läskig
Re: Noir

Noir sägs anlända Gotland den 20:e så om det stämmer, och med en gnutta tur från Posten, kan ett paket dyka upp före julafton.

Ydram

Warrior
Re: Dom är här!!

Ja, nu är jag ruskigt nyfiken... Vilka är alla Folkslagen och hur matnyttig är informationen. Fan att lönen blir eftersläpad och att man måste spara på pengar till Julklappar. Men efter Jul, då...