Nekromanti Besvärjelser och böner!

Tage

Veteran
Hur många böner/besvärjelser brukar karaktärerna få börja med.. Som sl brukar jag köra så att personen får slå 1t4+1, är det för mycket eller för lite?

Kvinnor behöver inga pengar, de dricker inte, de röker inte och kvinnor är de ju själva -Citat från 1800 talet nån gång!

Att misslyckas är bara att ha lyckats med en miss, att fumla är att utsätta sig för livsfara!

Skelander

Veteran
Låter som en rimlig siffre tycker jag.

Man kanske skulle göra något i stil med att antalet besvärjelser/böner en RP får från början beror på aktuell grundegenskap(er)? INT och SPI kanske? Eller bara INT? Eller bara SPI?

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy

CyberJobe

Veteran
Jag ger mina spelare 4 besvärjelser/böner i grund, sedan +2/YN över Amatör. Detta gäller bara i början sedan måste de skaffa dem själva. Detta för att representera att de gjort något under sin karriär, för numera behöver de inte börja på Amatör (om det nu inte skulle passa kampanjen, för man suger så jäkligt på Amatör).

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."

Salandras

Veteran
Det står i boken.. eller är det jag som har fel?

//Salandras, Din dolk i ryggen

jonix

Warrior
Vi kör med teman...

jag som spelledare skiter ett stort stycke i hur många de kan från början bara de är sammankopplade på ett vettigt sätt, jag har sagt att det är SPI-kostnaden som bestämmer. Max 8 för amatörer.

Detta med teman spann vi lite på och det resulterade i min små <A HREF="http://forum.rollspel.nu/showthread...">akademiprojekt</A> jonix.e@sweden.com UIN: 104897134