Nekromanti Besvärjelser

Sabelkatten

Swordsman
Argumentation?

Läser du det du svarar på, eller filtrerar du som en galning? Du lyckas totalt ignorera vad jag säger när du svarar.

Sen när påverkar en eldboll underlaget där man landar? Kvicksand kan diskuteras om det är "mark", det kan inte ett fält. Inte heller marken tre meter från ett stup, även om du rider i sporrsträck (så att du kommer rida ut över stupet efter att du blivit teleporterad).

Sen när kunde man bestämma om man kunde bli utsatt för magi över huvud taget. det är upp till besvärjaren om du måste gå med på det eller inte. Jag tror inte att en magiker som vill döda dig skulle ta med effekten som gör att du MÅSTE godkänna det.

När du blir utsatt för en effekt som inte ska kunna döda direkt (som teleportering). Beroende på vad som defineras som "mark" kan teleportering bli väldigt mäktig eller helt meningslös. Tillåter du att någon teleporteras in i ett hus? tillåter du att någon teleporteras in på andra våningen i ett hus? Tillåter du att någon teleporteras in i andra våningen som kan rasa när som helst?

En 10 meter hög stenpelare är defenitivt "mark", även om den bara är 1x1 meter. Men ska man få teleportera upp någon dit om den kommer rasa så fort han kommer upp på den?

Det där med att landa på marken borde inte heller vara ett måste - om jag absolut vill teleportera 10 meter rakt upp i luften, varför ska jag inte få det?

Därför att du frågar oss på forumet och inte din SL. Vi förklarar vad reglerna säger eftersom det är enda sättet för att alla ska kunna förstå vad vi menar. Jag själv håller med dig i att man borde kunna skicka upp en person i luften men det tycker inte reglerna. Troligtvis för att magiker inte ska kunna vara så ybermäktiga som de är i Tex DoD.

Just det - och det är därför jag säger att man inte ska få teleportera någon rakt upp i luften. Men nu så finns det ju flygande varelser som kan lära sig magi, de ska alltså inte kunna använda teleportering för luftmanövrer eftersom de måste landa när de teleporterar? Hur förklarar du för din stackars spelare att "nej, tyvärr. Du kan inte teleportera över till den andra båten eftersom fartyg inte är "mark". Det skulle gå bra om det stod på grund förstås."?

/Henrik

Re: Psykfall?

Sant, men för den skull behöver inte magikern vara kaotisk i sitt sinne. Det finns många sätt att döda-allting-inom-en.mils-omkrets. Besvärjelser är nog för jobbiga för detta ändamål.
För övrigt har inte denna extrapolering av den i mitt tycke mycket intressanta besvärjelsen något här att göra. Ajax pratar om att teleportera en individ. Inget annat.

Jag skrev alla dessa meddelanden för att Ajax sa "Nu ha5r jag hittat på en jättebra dödarbesvärjelse" (eller nått liknande).
Därför skrev jag som jag gjorde. Hans besvärjelse är rätt klen.

Sedan finns det idioter som tror att de besvärjelser som ens rp-magiker är i besittning av är dennes personlighet.
Det faktum att en magiker behärskar en besvärjelse som innehåller effekten 'Döda' gör inte magikern per automatik galen och sadistisk. Hur han väljer att applicera besvärjelsen avgör det och inget annat. Kunskap är inte ond, det är praktiken av kunskapen som kan uppfattas som ond.

"Vad kan du för besvärjelser?"
"Jag kan göra ett stort jävla eldhav, skjuta blixtar, öka blödningstakten på folk, Slita skepp i stycken och förblinda folk"
"Varför kan du såpdana besvärjelser? De är ju endast till för att döda folk!"
"det kan vara bra att ha...."

Detta tyder rätt bra på hur den magikern är, inte sant? Fast nu är jag väll fördömmande, eller?

Du menar på fullaste allvar att du vet att ingen av alla de självmordsbombare som dykt upp genom tiderna var naturare.
Och helt plötsligt blev IRA's och Hamas verksamhet inflyttad i labsal 1A på det lokala universitetet.
Läraren: "Tja grappar, vat görni"
Terroristerna: "Pomper ma'istern"
Läraren: "Pra grappar, fotsätt sjå"

Tycker du att de människorna är friska? Jag själv kallar dem psykfall

Det är det här som är kärnan i ditt tillstånd. I din värld är man antingen magiker (underlig farbror i underligare hatt) eller så är man något annat. I din värld kan man inte vara magiker och något annat. Man är alltid magiker först och främst och sedan något annat.

Ska du komma och berätta för mig om hur mina rps brukar vara? Far åt helvete med dig. Jag spelar i en en helt känslokall magiker som har en mycket utvecklad historia och absolut inte springer runt med en jävla hatt. Men han är inte riktigt frisk i huvudet. Han kan blixtra folk men annars försöker han hitta ett sätt att transformera fototropi och skototropi utan att det ska vara särskilt svårt. Han är ett psykfall.

Magiker får vara hur man vill men man är Fortfarande inte frisk i huvudet om man bara kan dödsbesvärjelser. inte ens MITT psykfall kan det.

Jag visste att de tjänade pengar på sin magi, däremot är det en otrolig överraskning att vissa individer i din spelvärld är beredda att betala silvermynt till magiker i utbyte mot att få effekten 'Döda' lagd på sin egen lekamen.
"Different strokes for different folks"

Hur många? Inte så många eftersom det kräver massor av jobb att fixa det och att det måste ske i skymundan. En magiker tjänar fett mycket mer som helare. Tro mig.

Påståendet "Magiker är inte mördare." och "De är mundanas motsvarighet till naturare" motsäger denna del av ditt svar fullständigt.
Sedan håller jag med dig om att det verkar fullständigt meningslöst att lära sig dödsbesvärjelser i något annat syfte än att döda folk. Att du själv har du funnit vägar runt detta enligt dina svar på mitt första inlägg gör att jag inte annat än kan beundra den tankeprocess som förde dig till detta mål.

Kanske, om du inte lyckas fatta vad jag säger. Kanske om jag talar barnspråk...

Nu är det så här lilla du, att man kan göra magiker som dödar, lemlästar, och styckar folk men att då är man inte riktigt frisk i huvudet. Den största allmänheten av magiker är inte mördare, tyvärr, men så är det. Samma sak med naturare. Gör du gärna en dödsmagiker, men om du påstår att din rp inte åtminstånde är LITE galen och sadistisk om du spec dig i dessa områden så lider du åtminstånde av någon svårbotlig åkomma.

Men som ett varningens ord låt mig också säga följande, att de äventyr som du kommer att utsätta din magiker för kommer att innebära stridigheter och att folk dör (jo detta är tyvärr helt sant). Ibland kommer också idioter att försöka döda dig. Jag vet att detta är otroligt elakt och dumt av dem, men detta är mycket sannolikt. Antingen kan du förlita dig på dina kollegor och vänner i denna situation eller helt enkelt dra ditt strå till stacken också här. Valet är ditt, men jag kan garantera att dina kollegor nog uppskattar det senare. Åtminstånde bör ni alla prata igenom det här så att inga missförstånd uppstår då striderna bryter ut.

Då låter man krigarna slåss och/eller hyr soldater. Är man dålig på att slåss så ska man gömma sig. ANNARS dör man.

Re: Argumentation?

Du skrev att den som blir besvärjd borde ha något att säga till om och det är det jag svarade på. Inte hurvida mark är mark. Men vill du tala om det så visst.

Jag håller med dig. Löjlig regel om att man bara kan Teleportera sig till mark. Det är skitsvårt att avgöra vad som är "mark".

Just det - och det är därför jag säger att man inte ska få teleportera någon rakt upp i luften. Men nu så finns det ju flygande varelser som kan lära sig magi, de ska alltså inte kunna använda teleportering för luftmanövrer eftersom de måste landa när de teleporterar? Hur förklarar du för din stackars spelare att "nej, tyvärr. Du kan inte teleportera över till den andra båten eftersom fartyg inte är "mark". Det skulle gå bra om det stod på grund förstås."?

Vad är det vi tjötar om? Du och jag tycker samma sak om vad det gäller teleportering. GÖTT.