Nekromanti Betala räkningar utan bankdosa...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jo, under min vilda flykt upp till Hudiksvall glömde jag några saker. En extern hårddisk. Min tandborste. Min bankdosa. Två av dessa är hyfsat lätta att byta ut; men en ny bankdosa är lite klurigare.

Samtidigt vore det väldans bra att kunna betala lite räkningar innan nyår. Plus en liten Traderaauktion jag hoppas kunna få levererad hit innan jag reser ner till Nynäs igen, eftersom det är en reservdel till min mors speldator...

Så... Jag funderar på hur jag enklast löser problemet. En lösning är att beställa ny bankdosa (vilket enl. uppgift kostar 250:- om man inte kan lämna in den gamla samtidigt). En annan lösning är att försöka ta reda på sätt att sköta överföringar och betala räkningar *gasp* utan internet (Man kan sätta in betalning till privatpersonen för Traderaauktionen inne på banken, right? Hur gör man med vanliga räkningar nuförtiden?).

En tredje lösning, som överföll mig nu på morgonen, är att leta reda på någon trovärdig och hjälpsam själ på Rollspel.nu. Och så använda t.ex paypal eller payson för att föra över pengar för de mest nödvändiga överföringarna (typ teleräkning, CSN, Traderagrejen) och så ge klara instruktioner om mottagare och OCR-nummer och sådant. Och så ge någon liten extra julbonus som tack för besväret.

Är jag galen som funderar på en sådan lösning?

(En fjärde är att böja mitt huvud i skam och be mina föräldrar hjälpa mig, men av erfarenhet vet jag att inget gott kan komma av att be dem om hjälp, ety sådant får man höra i åratal framöver)

EDIT: Jag har span på lösning #5, så det här kommer antagligen inte bli aktuellt... Tack för att ni läste såhär långt iaf =)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Vad har du för bank? Iaf Nordeas bankdosor är inte personliga, all intelligens sitter i chippet på kortet. Isf är det väl bara att låna själva dosan av någon i närheten som har samma bank som du.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
wilper said:
Vad har du för bank? Iaf Nordeas bankdosor är inte personliga, all intelligens sitter i chippet på kortet. Isf är det väl bara att låna själva dosan av någon i närheten som har samma bank som du.
På Swedbank har man inget kort, utan bara en personlig dosa som man behöver sin personliga kod till.