Nekromanti Betalar du för färg?

Dimfrost

Special Circumstances
Om bilderna är snyggare i färg betalar jag gärna en hundring extra för det. Just att illustratören vill jobba i färg hintar ju om att det är en bra idé att satsa på det. Då lär det ju inte röra sig om färglagda lineartbilder utan något annat. Atmosfäriska bilder som de i senaste Kult, eller Peter Andrew Jones gamla Kult-omslag, gör sig exempelvis mycket sämre i svartvitt.

Arfert

Facit
Det beror på hur bra bilderna är, men som gjort dem.

Hellre svartvitt i verklig toppklass än "bra men lite medel" i färg. Även om båda vore gjorda av yrkesillustratörer. Typ Barry Windsor Smith jämfört med random D&D-illustratör.

Ram

Skev
Jag skulle lätt betala en hundring mer för spel med snygga färgbilder (Coriolis) men inte 50 för halvtaskiga diton.

Minimoni

Homelander
God45;n304663 said:
Jag är inte ett stort fan av illustrationer alls.
Vi är verkligen olika på den punkten :) Det finns enormt många rollspel i mina hyllor och på min iPad som jag enbart inhandlat för att jag råkat sett snygga illustrationer från spelet. Men så börjar jag bli lite gammal och lat också, och då är det fint om bilder presenterar vad rollspelet handlar om. På så sätt måste jag inte läsa så mycket om ett spel innan köp då bilderna avslöjar mycket om setting och ofta också spelets stil.

Sen så tror jag att jag gillar bilder då de väcker min fantasi och ger mig en grund att bygga vidare på när jag är SL. Jag har mycket svårare att beskriva städer eller liknande i en värld där det inte finns några bilder.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Färgen i sig har inget egenvärde för mig. Är bilderna tänkta att vara svartvita så skall de tryckas svartvitt, är det färgbilder skall de tryckas i färg. Så frågan blir väldigt svår att svara på för min del.

Med det sagt så skulle jag inte betala för ett spel som är illustrerat med färgbilder, men som tryckts i svartvitt för att man inte hade råd med fyrfärgstryck.

Om du misstänker att du inte har råd att trycka i färg, välj då en illustratör som i huvudsak jobbar med svartvitt.

Ymir

Liten kantbaron
Jag trodde tills helt nyligen att jag inte brydde mig om huruvida ett rollspel var i färg eller svartvitt. Sedan såg jag den fantastiska layouten och de fantastiska illustrationerna vi fixat till Eon IVs kommande magibok, i färg...

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Björn Wärmedal;n304598 said:
För LotFP är ju liksom new school111!1!1!1!1! ????
Jag är OSRhipster och skulle aldrig få för mig att spela ett spel som försöker så hårt som LotFP. Jag spelar Red Box.