För att fortsätta på ett tidigare så populärt ämne.
Jag har tänkt lite på ett modifierat system för skador där man lägger till effekten av tärningsslaget till skadan. Detta kan användas både i närstrid och i eldstrider och motiveras med att ju bättre man träffar destå mer skada åstakommer man.
Vill man vara extra jobbig kan man i stället lägga till effekten av tärningsslaget till tex blödningen om man vill simulera en riktigt bra artärträff.
Enligt mina egna erfarenheter behövs dock inga tillägg på skadorna, en RP (med mig som SL) sköt en MC-ligist med klent pansar (skinnställ och boots) som stod på andra sidan av en van, han sköt under vanen (fegt va?), träffade ligisten med två kulor i foten och ett i benet (fjuttiga 9mm var det). Ligisten dog av blodförlust innan RP tillsammans med lokala poliskåren (mest polisen faktiskt) skrämt bort resten av busarna, det tog inte många rundor.
Å andra sidan kan det nog vara kul att lägga på extra skador i närstrid då oftast båda parter får extra stryk./images/icons/sick.gif
DONK
Jag har tänkt lite på ett modifierat system för skador där man lägger till effekten av tärningsslaget till skadan. Detta kan användas både i närstrid och i eldstrider och motiveras med att ju bättre man träffar destå mer skada åstakommer man.
Vill man vara extra jobbig kan man i stället lägga till effekten av tärningsslaget till tex blödningen om man vill simulera en riktigt bra artärträff.
Enligt mina egna erfarenheter behövs dock inga tillägg på skadorna, en RP (med mig som SL) sköt en MC-ligist med klent pansar (skinnställ och boots) som stod på andra sidan av en van, han sköt under vanen (fegt va?), träffade ligisten med två kulor i foten och ett i benet (fjuttiga 9mm var det). Ligisten dog av blodförlust innan RP tillsammans med lokala poliskåren (mest polisen faktiskt) skrämt bort resten av busarna, det tog inte många rundor.
Å andra sidan kan det nog vara kul att lägga på extra skador i närstrid då oftast båda parter får extra stryk./images/icons/sick.gif
DONK