Re: Med tankte på... (jo, lite OT blir det nog)
Skrämmande? Lilla jag? Inte då, de som mött mig kan verifiera att jag är en ofarlig och trevlig prick. Jag hoppas att de kan det i alla fall.
Nej du, försök inte! Jag vet nog att alla nya invändare från Grisodlare till Soldat blir knäsvaga vid blotta tanken på dig. Antagligen vågar de inte ens gå ut efter mörkrets inbrott och ligger vakna och drömmer mardrömmar hela nätterna. Så det så. Dessutom tror jag att många nya användare tycker om att läsa dina inlägg eftersom de visar att man inte behöver ta allt på så stort allvar. Ja, faktum är att jag tror att alla nya användare älskar och ser upp till dig, och många av dem tycker nog att deras dag är förstörd om de inte får läsa minst ett Storuggla-inlägg. De flesta nya användare har nog ingen speciell åsikt om dig.
Vad sa du nu då?
Nu kommer vi till pudelns kärna i mitt svar, det där dök upp för mig också när jag satt hemma och testade IE på min mac. Så jag gick över till Netscape istället och har inga problem längre, men när jag sitter på jobbet nu och... eh, jobbar hårt... (^_^; så händer inget dylikt alls. Och då är det exploder på en PC, så jag misstänker att det är något tjall på macversionen av IE. Vilket inte torde komma som en total överaskning egentligen
Dagens moraliska ställningstagande: är den här delen av inlägget on-topic? Den handlar ju inte alls om samma sak som originalinlägget, men vi är ju trots allt ett par forumsanvändare som använder mac, och för oss är det här kanske den mest relevanta delen av tråden. Alla dessa valsituationer! Jag svarar i alla fall.
Egentligen var det ju inget fel, utan bara en säkerhetsinställningsruta som var oikryssad (sammansatta ord är mycket roligare). Det enda riktiga fel jag hittills upptäckt (nåja, Herr Balderk upptäckte det först) är att det inte går att klistra in text i kursiv- och url-rutorna. Det felet hade jag tänkt rapportera till Microsoft, men jag hittade inte Bill Gates telefonnummer. Eh... adressen man ska skicka buggrapporter till, menar jag (däremot upptäckte jag att "How do I uninstall Internet Explorer?" fanns med i FAQ:en på Microsofts sida med macprodukter).
I vanliga fall använder jag inte IE, men av någon orsak får jag inte använda Netscape 6 när jag kollar min mail, och sen brukar jag inte komma mig för att byta webbläsare.
-JPS- undrar om två Off Topic blir en On Topic