För några veckor sen drog jag igång en Eon-kampanj för några nya Eon-spelare, och vi fick oss några goda skratt den kvällen.
1. Rollpersonerna är ute och reser i vildmarken, och en extremt skrytsam krigare, Logan, har slagit följe med dem.
Under första kvällen sitter han framför elden tillsammans med jägaren Aros och skryter om hur skicklig han är. Den extremt lättretade och ganska korkade kraggbarbaren Marok ligger i sitt tält och hör samtalet. Senare, när det är Maroks tur att hålla vakt:
[SL]-Du hör ljudliga snarkningar från Logans tält...
Marok börjar bli lite sur, men kontrollerar sig.
[SL]-Ja... det går en halvtimme och snarkningarna blir allt högre och mer irriterande...
[Marok]- Okej, jag tar min buffel och slår till den där bak så den springer över hans tält!
Logan vaknar och får en hel del blåmärken, dock inga allvarliga skador. Han blänger surt på Marok, men vågar inte börja bråka med den storvuxne barbaren.
2.
Morgonen därpå:
[Marok] - Jag vänder mig mot Logan... och säger till Aros: "Sovit gott, Aros? Man bör uppskatta en god natts sömn!".
När det sedan var dags att bryta lägret och fortsätta resan så satt Logan upp på sin häst och red ifrån rollpersonerna, utan att säga ett ord...
3.
Rollpersonerna befinner sig på ett värdshus i staden Nimto.
[Alvmagikern Oderen] -Jag försöker övertala värdshusvärden: "Med så dyra rum borde ju maten ingå!" *rullar tärningar för Övertala*
[SL, som värden] "Tyvärr, vi har våra priser, och duger det inte kan du sova i stallet"
[Marok] "Åh! Får man det!?" *Vandrar ut till stallet och lägger sig bredvid sin buffel*
Jaja, det var iaf några av de roliga sakerna som inträffade under spelmötet, och som alla andra sagt, roligt om man var där, men kanske inte lika roligt att läsa.
//Boboliwsy