Mega-fläskus-kampanjen Beyond the Mountains of Madness har man ju hört en del om. 440 sidor, prisbelönt o.s.v. Jag har länge varit ute efter en bra CoC-kampanj, så jag hade tänkt kolla upp denna. Därmed så har jag ett par frågor som jag hoppas att någon ska kunna besvara:
Först och främst: Är den så bra som alla påstår?
Vad går kampanjen ut på i stora drag?
Ungefär hur länge IRL tar den att spela igenom (i timmar helst)?
Vad är oddsen för att överleva hela kampanjen igenom för en karaktär (personligen ogillar jag starkt att karaktärer dör stup i kvarten eftersom man inte hinner "bekanta" sej med dem)?
Krävs en erfaren spelgrupp? (Min spelgrupp har endast spelat ett rätt kort uppdrag, så lite mer introduktion kanske krävs)
Är den kompatibel med 1920s?
Vars finns den att köpa och vad kan den tänkas kosta? Någon, som rent av har den begagnad och i gott skick, som vill sälja kanske?
Först och främst: Är den så bra som alla påstår?
Vad går kampanjen ut på i stora drag?
Ungefär hur länge IRL tar den att spela igenom (i timmar helst)?
Vad är oddsen för att överleva hela kampanjen igenom för en karaktär (personligen ogillar jag starkt att karaktärer dör stup i kvarten eftersom man inte hinner "bekanta" sej med dem)?
Krävs en erfaren spelgrupp? (Min spelgrupp har endast spelat ett rätt kort uppdrag, så lite mer introduktion kanske krävs)
Är den kompatibel med 1920s?
Vars finns den att köpa och vad kan den tänkas kosta? Någon, som rent av har den begagnad och i gott skick, som vill sälja kanske?