Nekromanti Beyond the Mountains of Madness

Antilles

Veteran
Är det någon som spellett denna kampanj? Som har lite tips och ideér att dela med sig. T ex händelser som inte funkade så bra. Tack på förhand.

Björn Hellqvist

Swordsman
Re: Beyond the Mountains... (spoilervarning)

Jag håller på med att läsa igenom BMM, så jag har inga direkta tips att ge, men något jag noterat är att man bör nog inte gräva ner sig alltför mycket i detaljer under spelets gång. Det finns några partier som kan bli rätt sega om man tar med _allt_ i texten, och man behöver nog knappast hålla på med att slå förfrysningsslag i annat än undantagsfall. Mycket beror givetvis på spelarna; om de gillar att rollspela varenda måltid, lär de nog knappast bli färdiga förrän om tre år... Kolla om det inte går att spela New York-avsnittet effektivare (t ex kan ju lastlistekontrollen ta hur mycket tid som helst), och se om det går att spola en del av småplocket under sjöresan. Varenda NPC behöver knappast introduceras; det räcker med de viktigaste + några till för att inte lämna alltför tydliga ledtrådar. Jag har inte läst längre än till Starkweathers bortförande, så vad man kan göra med den senare delen av äventyret vet jag inte.

http://www.algonet.se/~enda

Ofeig

Warrior
Å den är ju prisbelönt!

"Gud är död" - Friederich Nietzsche
"Nietzsche är död" - Gud

Jake Steele

Warrior

Jag håller med om att du skall skära vissa bitar, men inte i New York. Det är bra om man håller på med lastlistorna för då vet RPna vad man har till senare.

Skär främst i biten mellan Australien och Antarktis. Det är en jävla massa stämningsfull miljöbeskrivning men mina spelare höll på att somna under den biten (visserligen var det rätt sent).

Man behöver inte introducera alla SLPs men om man kan göra det och få dem levande så kan man nog spela resan till Antarktis i veckor utan att det blir tråkigt. Annars så kan du hoppa över flera. Men jag tycker att man måste geStarkweather, Moore, Dr. Green, Peter Sykes och de andra som följer med över bergen lite karaktär för att få in rollspelandet.

_öRn

Antilles

Veteran

Lät du begravningen vara i New York, tycker det verkar väldigt ologiskt, funderar på att flytta den till Ithaka
(kan inte låta bli) i staten New York. Dom får flyga upp
över dagen :)

Jake Steele

Warrior

Valfångaren var jävligt bra, alla satt och undrade när skeletten skulle hoppa och och börja slå på dem. Sedan så improviserade jag lite och stoppade in en låst kista med Deep One juveler i ett av lastutrymmena. En lapp på kistan sa att den tillhörde en matros från Norge som dog mystiskt (stod i loggboken).

Det som sinkade Australien-Antarkits var att det var en jävla massa beskrivningar och dagar då inget hände. Jag kunde (borde) ha snabbspolat den biten men då skulle man missa biten hur man tar sig längre och längre in i en helt främmande tillvaro.

_öRn