Ymir
Liten kantbaron
Råkade läsa följande intressanta spekulation ang. Vladimir Lenins sjukdom och död på en dansk sida:
...och vad i h-lvete var Chrustsjevs problem, egentligen?
Och snälla...inga överpolitiska resonemang i debatten, om det mot förmodan blir någon överhuvudtaget. Ville mest flumma lite
- Ymir, övertygad om att Rasputin kom från the Dreamlands, eller rentav var en av Nyarlathoteps avatarer.
Fantasieggande, på min ära. (Och då har jag en positiv syn på Lenin, trots allt). Så...vad tror ni, var Stalin besatt av en Shaggai-insekt? Vad hände egentligen ute i Gulag-arkipelagen? Vad visste Trotskij som han inte fick föra vidare? Var det verkligen en ishacka som dödade honom? Och Tunguska...var det verkligen en meteorit?I året 1923 indtrådte det afgørende omslag i Lenins tilstand:
”Lenin kunne kun skrige usammenhængende ord: Revolutionen.. Folket.. Hjælp mig.. Gå ad helvede til!"
Hvem ved? Var lægerne blevet ved sygesengen, ville de have hørt Lenin fortsætte:
Iä R'Lyeh! Chtulhu fhtagn! Iä! Iä! Iä! Shub- Niggurath!
Skovenes Sorte Ged med de Tusind Kid!
Iä! Chtulhu R'Lyeh pn'glui wagh-nagl fhtaga! Iä! Iä!
...och vad i h-lvete var Chrustsjevs problem, egentligen?
Och snälla...inga överpolitiska resonemang i debatten, om det mot förmodan blir någon överhuvudtaget. Ville mest flumma lite
- Ymir, övertygad om att Rasputin kom från the Dreamlands, eller rentav var en av Nyarlathoteps avatarer.