Låt mig gissa, du har kommit till oändligt-exp-dvärgarna?jag vill egentligen inte fråga men vet någon hur man plockar bort BG2s expcap?
Spelet kräver nästan att man springer och gör alla sidoquests innan man ger sig på huvudplotten på allvar.nje de är snarare så att jag lyckades komma till sista "bossen" på level 13-14 det var inte kul...
Tycker du det är ett problem så vänta tills slutstriden i expansionen till BG2. Den var ren jäkla uthållighet, där man var tvungen att spöa skurken tre gånger på raken samtidigt som den summonade små hjälpredor i still med de tyffaste beholdersarna, ancient lich och elemental lords... Man hade dessutom inte möjlighet att vila mellan, så det gällde att spara på spells och sånt.precis det var väldigt, väldigt störande
man kunde ju fan inte skada ett dyft
Jag tyckte inte den var så dålig, även om lite fler sidospår hade varit kul.Håller med. Enligt min åsikt är Throne of Bhaal nästan en antiklimax. Man har förhindrat två världskrig, konfronterat sitt eget ursprung och återfått sin själ, och sen får man... får man... slåss?
Tog storyn slut helt plötsligt? Kunde man inte ha gjort en avslutning som faktiskt var i samma anda som själva spelet? Varför kan man inte ha Boo som en medlem i sitt party? (okej, den sista frågan hittade jag bara på för att det ser bättre ut med tre frågor...)
Absolut! Även om jag själv inte klarat slutstriden i Throne of Bhaal (...). Med andra ord: jag har klarat mig igenom BG1, BG2 och hela tilläggspaketet, men jag har inte klarat slutstriden. Döm om min irritation!Har man spelar alla de andra BG-spelen är man nästan tvungen att avsluta sagan.
Definitivt. Men när jag börjat på ett spela så måste jag ta mig igenom det. Det är ett dille jag har. Personrekord är Metal Gear Solid 2 på sju timmar; andra gången jag spelade det öht. Hyrt dessutom.Jag tycker att det är mycket roligare att gå runt och titta på utsikten och prata med folk och göra andra saker som ingen väntar sig.
Det var iofs en retorisk fråga, men hon har ju faktiskt svans."Hon har svans"
Eller var det en retorisk fråga?
Att klara slutstriden:Absolut! Även om jag själv inte klarat slutstriden i Throne of Bhaal (...). Med andra ord: jag har klarat mig igenom BG1, BG2 och hela tilläggspaketet, men jag har inte klarat slutstriden. Döm om min irritation!
Håller med, det är därför bg1 är sju gånger bättre än sin uppföljare som blev en anning för linjär för sitt eget bästa, men jag skall inte gnälla, e ju ett superbt spel iaf! Men som sagt, frågar är om inte Planscape e bättre endå, föresten, många här som klarat av planscape? Jag har det inte, har typ fått reda på en hel del om min bakgrund och massa annat, kom ganska långt, men körde fast på nån idiot grej och fick andra saker än data för mig... Var ett tag sen, kanske skall man prova igen??Jag tycker att det är mycket roligare att gå runt och titta på utsikten och prata med folk och göra andra saker som ingen väntar sig.