Re: [Biblioteksvärlden] Usagi!
Marco Behrmann said:
Jag tycker att den bryter mot det "mysiga" du har beskrivet och snarare är sexig. Jag tycker bilden som sådan är en av de bästa du har gjort men jag får noll Biblioteksvärldsvibbar av den, givet tidigare utsagor.
Jag håller med här, ganska mycket. För mig har Biblioteksvärlden verkat vara en sådan där härlig,
charmigt skum värld (och inte likt så många andra rollspel: en
mörk, scary, skum värld). Det har alltid känts lite Terry Pratchett för mig. Mhm, Pratchett är nog en riktigt bra man för att beskriva hur jag sett B-världen. De som läst en Pratchett-bok förstår vad jag menar. Ja, Dr Snuggles-mysigt har jag känt efter att ha snokat i dina trådar, Krille. Den där bilden känns istället lite för "I'm a dexy babe, jag kan snitta dig sönder och samman med bemästrar kampsporter i överflöd!"
Jag hade tänkt mig mer:
... Mja, jag tror min tolkning av den mysigt, konstiga charmiga världen, som jag sett B-världen, framgår här.
Men det är ju så klart som du säger Krille, det är din värld, så det är du som fattat vad du vill ha. Jag ville dock gärna visa vad jag förväntat mig, för en sådan mystisk mysighet vore jättehärlig stämning för en spelvärld... tycker jag.