Nekromanti [Biblioteksvärlden] Raser igen

Feliath

Swashbuckler
Re: Positiv mobbing

Helst skulle den gå att omsätta till en bonuspöl också, och det är väl det som talar emot det.
Kan du inte bara flytta bonuspölen till diplomatiförmågan, då?

/Feliath — alexanderknut

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Våldsamt OT

Vad är det för gammalt skumt spel jag tänker på då, då? Eller är det kanske bara alla andra förvirrande namn på företeelser i världen som har fått mig att tro att det inte finns människor heller, bland allt annat obekant, i Tekumel?

Mechanical Dream saknar i alla fall människor, det är jag säker på. Och Hammaren & Trollspöt.

/Dimfrost

Marukusu

Hero
Varför har du inte med Tengu som ras? Kråkfåglar är ju definitivt coolare än både människor och kaniner.

Big Marco

Läskig
Re: [Biblioteksvärlden] Usagi!

Jag tycker att den bryter mot det "mysiga" du har beskrivet och snarare är sexig. Jag tycker bilden som sådan är en av de bästa du har gjort men jag får noll Biblioteksvärldsvibbar av den, givet tidigare utsagor.

Zire

Swashbuckler

Jag håller med, den var snarare mycket Skymningshem: Andra Imperiet. Men den var verkligen snygg.

Krille

Super Moderator

Nu har jag iofs haft fördelen att jag har donat med biblioteksvärlden längre än vad ni har, så jag är hyfsat på det klara med vad jag vill ha. Och lite sex ingår trots allt - det är ju ett av kriterierna på de spelbara raserna. :gremgrin:

thark

Hero

Vad gäller tonbryt ser jag framförallt en fullständig brist på hatt. ;-)

Krille

Super Moderator
Hattologi

Vad gäller tonbryt ser jag framförallt en fullständig brist på hatt. ;-)
Jupp. Där har jag faktiskt inte riktigt bestämt mig än. Jag slogs av en tanke i februari nånstans att bälten av olika färg skulle passa bra. För det är coolt och japanskt. :gremgrin:

Tills jag har bestämt mig om saken så får man anta att kanintösen har lagt hatten åt sidan, kanske för att duellen är privat och att hon inte vill dra in beskyddargillet som part i den.

Ram

Skev

Verkligen skitsnygg. Tycker verkligen att du utvecklats som tecknare.

Tycker dock att öronen ser lite påklistrade ut och att de är lite klent markerade. Jag missade dem nästan första gången, tyckte högerörat var en båge på ryggen t.ex. Det vänstra örat känns även som att det sitter lite för lång fram.

Det är även för mig en ny vändning från hur jag hade tolkat biblioteksvärlden. Mer tight catsuit än jag trodde skulle finnas.

Mycket snygg bild i vilket fall som helst.

Eller kanske...

Människorna/nin-gen kanske är det vanligaste folkslaget, och det är troligare för nin-gen än för andra att de känner någon som bor i närheten. De kanske får enklare att lyckas med slag för att hitta nyttiga kontaktpersoner.
/P.

solvebring

Superhero

Marco Behrmann said:
Jag tycker att den bryter mot det "mysiga" du har beskrivet och snarare är sexig. Jag tycker bilden som sådan är en av de bästa du har gjort men jag får noll Biblioteksvärldsvibbar av den, givet tidigare utsagor.
Jag håller med här, ganska mycket. För mig har Biblioteksvärlden verkat vara en sådan där härlig, charmigt skum värld (och inte likt så många andra rollspel: en mörk, scary, skum värld). Det har alltid känts lite Terry Pratchett för mig. Mhm, Pratchett är nog en riktigt bra man för att beskriva hur jag sett B-världen. De som läst en Pratchett-bok förstår vad jag menar. Ja, Dr Snuggles-mysigt har jag känt efter att ha snokat i dina trådar, Krille. Den där bilden känns istället lite för "I'm a dexy babe, jag kan snitta dig sönder och samman med bemästrar kampsporter i överflöd!"

Jag hade tänkt mig mer:

... Mja, jag tror min tolkning av den mysigt, konstiga charmiga världen, som jag sett B-världen, framgår här.
Men det är ju så klart som du säger Krille, det är din värld, så det är du som fattat vad du vill ha. Jag ville dock gärna visa vad jag förväntat mig, för en sådan mystisk mysighet vore jättehärlig stämning för en spelvärld... tycker jag. :gremwink:

solvebring

Superhero

P. S. Det var dock en jäkligt snygg bild! Bra gjord och så... Gillade den klart på det viset. :gremlaugh: D. S.