Nekromanti [bidrag] Ankorna i parken

Rickard

Urverk speldesign
"Ni vet alla dem där änderna man ser i parken. Som bryr sig inte så mycket om världen. Som går omkring i par. Verkar lyckliga. Vad är deras syfte i livet egentligen? Jo. Det ska jag tala om för dig. De är egentligen sända från Mars för att spionera på oss människor."

Detta är ett av mängden ankspel som använder sig av regelsystem duck20-systemet.

/Skapat av Rickard "Han" Elimää och Olle "Gardener" Johansson

Rickard

Urverk speldesign
Ta bort "regelsystem" ur introtexten [NT]

/Han som borde lära sig att korrekturläsa extra noga innan han postar ett bidrag

Rickard

Urverk speldesign
Det är inte så himla komplext att det behöver ett rollformulär.. Jag mest slängde ihop en gammal text jag hade och bad Gardener om att få systemet.. Ärligt talat har jag inte ens läst igenom regelsystemet.. :gremtongue: Tror inte ens man behöver något regelsystem.. Om man synar ploffset ute i hörnen relativt noga så ser man att strecken inte är sammanfogade.. Det var första gången jag gjorde objekt i Indesign så jag orkade inte lägga ner tid på det.. Dokumentet tog mig två timmar att göra och det mest för att jag fick en del att göra av de två som gav synpunkter på layouten innan jag postade inlägget.. Tack till Snigel och Feuflux (mest Snigel) för detta..

/Han som tycker spelet funkar bra som ett enkelt partyspel och scenariorna borde vara i stil med det där gamla datorspelet när man styr tre dvärgar, där ena kan slå med svärd, den andra kan blocka med sköld (och segelflyga på det och låta andra dvärgar stå på skölden) och den tredje.... kunde.... göra något annat

Muggas

Hero
Det bästa med det här spelet är inledningstexten som sätter stämningen. Jag kan knappt gå förbi en hoper ankor vid Växjösjön längre utan att jag inbillar mig att de stirrar hatiskt på mig när jag vänder ryggen till. Jag vågar inte ens tänka på att jag känner till den fruktansvärda sanningen. Vem vet vilka av de små mördarna som har tankeläsande förmågor? :gremlaugh:

Två kommentarer:

1. Konceptet är så jäkla bäst (behöver inte säga mer här)

2. Regelsystemet känns lite grann onödigt bitvis, eftersom det inte är direktanpassat till konceptet (men det fungerar som ett generiskt regelsystem nontheless. Reglerna är inte det viktigaste här, utan allt omkring)

Rickard

Urverk speldesign
Haha.. Tackar för responsen.. Sådant är guld värt.. Jag hade aldrig kommit på konceptet om det inte varit för ankutmaningen som Gardener startade förra året.. Ett annat koncept jag tänkte på till den utmaningen var gnåttorna, fast med ankor.. Vi får se.. Kanske nästa dogma? Jag behöver bidra med minst ett "oseriöst" och ett seriöst dogma per år.. :gremsmile:

/Han som gillar att rita ankor