Min syster har gjort det mesta av ramen!
Jag vet inte hur mycket utav de här idéerna kommer ifrån Universalis
Jag kan säga det redan nu: Fasen då man bestämmer miljön. (Fast den är lite annorlunda)
Jag skulle vara tacksam om du spelledde eller visade det här dogmat när vi träffas nu i helgen, för det skulle bli intressant att se hur du hade tänkt att spelade det..
Utmärkt: Jag letar efter spelare som vill pröva på det i helgen!
Ska man spela det som ett vanligt rollspel? Antagligen inte, för det känns mer som om man tävlar mot varandra..
Det finns faktiskt tre olika incitament till att spela spelet: Att spela en så bra teater som möjligt, att gestalta sin varelse så bra som möjligt, eller att ta något av priserna i slutet. (Främst "Första Insiktspris") Själv tycker jag gestaltandet är det intressantaste här.
Ett riktigt GNS-spel alltså, och förhoppningsvis faller det inte mellan tre stolar. 45 minutersregeln är mest ett argument man kan ta till om de andra segar sig.
Särskilt tydligt tycker jag det känns för att det huvudreglerna koncenterar sig mer på scenariogenereringsregler än rollpersonsgenereringsregler..
Ehe.. Ja, då trodde jag fortfarande att jag hade gott om utrymme, och rollpersonerna
ska ju delvis vara vaga.
Jag tycker också det är riktigt snyggt med de horisontella strecken som är utav olika längd på rollformulären..
Bra, jag gav nämligen upp på att få det symmetriskt, och satsade på att knasa till det istället.
Slutligen så är ramarna runt exemplena som du har lite överallt rätt fula..
Mmm, helst hade jag velat ha dom i marginalen, som Nobilis. Rollformulärsexemplen skulle finnas med på samma sätt, men det fick strykas av utrymmesbrist. Det, och en vettigare text/regelsamling om själva samberättandet ska jag lägga in i utökade. Och mer rollpersonsmaterial.