Nekromanti [BIDRAG (ja, vafan)] Titeln ryms i alla fall inte

walium

Ganska töntig, faktiskt
Ojojoj titta här vad jag skrev ihop på en halvtimme en söndageftermiddag. Fult och olayoutat är det men alltid blir väl någon glad (skadeglad om inte annat). Eventuellt kommer jag att lämna in mer seriösa bidrag senare.

Quadrante

Grisbonde
Om Walium inte misstycker [NT]

Jag PDF:ar och tar ingressen som beskrivning.

Varje år samlas universums bästa bluesmusiker på ?Uncles Bubbas?, galaxens bästa blueshak för att utbyta eländeshistorier, dricka för mycket marsiansk whisky men framförallt spela blues. Vinnare är den som först lyckas locka fram tårarna på sina medmusikers rynkiga kinder (alla bra bluesmusiker är gamla och grånade, fjunkindade ynglingar har inte den livserfarenhet som krävs för att spela bra blues). För en kväll är han bluesens härskare och kan röka och kröka som mycket som han önskar på husets räkning.

Rickard

Urverk speldesign
Kommentarer: Playing the Pan-glarkian blues

Hela grundkonceptet känns som om det kräver en väldigt hög inlärningströskel.. Blues är inte riktigt min melodi (rapp är väl mer på modet nu?) och den enda blues-melodien jag kan har jag lärt mig från The long kiss goodnight; "Putting the keys in my left pocket. Hmm hmm hmm hmm hmm. Gun in the right-hand side.".. Annars ett trevligt spel som man säkert kan ta tag i om man har tråkigt och behöver fördriva tiden i några minuter..

Playing the Pan-glarkian blues
Första intryck: 3
Grundidé: 3
Regelsystem: 3

Ett battle-dogma som för bluesrytmerna ut i en intergalaktisk melodifestival.

/Han som visst fick plats med namnet (och som hade svårt att hitta inlägget pga tråddöpningen)